Crossfit – trening przynoszący wymarzoną sylwetkę


Crossfit - trening przynoszący wymarzoną sylwetkę
Zbudowanie idealnej sylwetki to nie łatwe zadanie, wymaga nie tylko nakładu pracy, ale też czasu. Jednak moda na życie fit rozszalała się już w pełni. Na potęgę spalamy zbędne kilogramy, a siłownie pękają w szwach. Jednak jaki trening powinny zastosować osoby, które pragną pozbyć się zimowych zapasów tłuszczu?

Jak się okazuje, bardzo dużo ludzi trenuje, nie przykładając zbytniej uwagi do tego, czy robi to prawidłowo i czy wybrany przez nich trening pozwoli im osiągnąć zamierzone efekty. A trzeba wiedzieć, że to jak trenujemy ma ogromne znaczenie w perspektywie tego co osiągniemy. Jedną z popularnych metod na budowę plażowej sylwetki, jest trening Crossfit.

Trening Crossfit – czym jest?

Crossfit to system treningowy, który skupia się na wykonywaniu ćwiczeń ze wzmożoną intensywnością bez następujących przerw. Największą zaletą tego rodzaju treningu, jest fakt, że można go uprawiać dosłownie wszędzie – nie potrzebujemy specjalnego sprzętu, a jedynie – przygotowane nawet prowizorycznie obciążenia. W skład ćwiczeń crossfit wchodzą m.in. bieganie, skakanie, podnoszenie ciężarów czy pływanie. Można powiedzieć, że jest to mix różnych aktywności fizycznych, który prowadzi do skrajnego wyczerpania – jednak pokonując własne słabości, można spodziewać się wymarzonego efektu.

Na pierwszy rzut oka, crossfit to wyzwanie, które podjąć mogą jedynie osoby mocno wysportowane – nie jest to jednak do końca prawdą. Trenować może każdy, ważne tylko, by przynajmniej na początku dostosować intensywność treningu do własnych możliwości. Z każdym wysiłkiem nasz organizm będzie coraz bardziej przyzwyczajał się do zwiększonej aktywności, a my będziemy mogli trenować intensywniej.

Co dają nam ćwiczenia crossfit?

Program ćwiczeniowy, jest dobrany w sposób,  który umożliwia wszechstronny rozwój wszystkich zdolności motorycznych ludzkiego organizmu – od kondycji, przez siłę, aż do wytrzymałości. Dzięki treningom crossfit, możemy zyskać sprawność fizyczną, a co za tym idzie smukłą i proporcjonalną sylwetkę.

Jak z wszystkim co staje się modne nagle, ćwiczenia crossfit znalazły tak wielu zwolenników jaki przeciwników. Jednak trzeba przyznać, że dzięki wszechstronności i dopasowaniu ćwiczeń do indywidualnych możliwości i preferencji, to świetna metoda by rozpocząć swoją sportową przygodę.

Jak ułożyć trening Crossfit?

Ten rodzaj aktywności nie nakłada z góry konkretnych planów  czy ćwiczeń – mają być różnorodne i wszechstronne, a co najważniejsze intensywne. Crossfit można uprawiać codziennie, jednak trzeba pamiętać, ze pojedyncza sesja treningowa nie a trwać dłużej niż 30-35 minut.

Oczywiście istnieją gotowe programy ćwiczeniowe, jednak możliwości doboru i dopasowania aktywności są wręcz nie ograniczone. Przykładem treningu crossfit, jest chociażby plan WOD Murph (został tak nazwany na cześć żołnierza Michaela Murphego, który stracił życie w Afganistanie), w ramach sesji treningowej należy wykonać 100 podciągnięć, 200 pompek i 300  przysiadów.

                                              

MS
Więcej o zdrowym żywieniu i zdrowym stylu życia na: zdrowie-fit.pl.