4 Sprawdzone Sposoby na Rzucenie Palenia


4 Sprawdzone Sposoby na Rzucenie Palenia
Rzucanie palenia nie jest łatwe. Utrudniać nam to może brak silnej woli i odpowiedniej motywacji, stresujący tryb życia albo to, że nasi znajomi i bliscy palą. W rezultacie, wielu palaczy ma za sobą niekiedy nawet po kilka nieudanych prób pokonania nałogu. Aby raz na zawsze pozbyć się tego problemu, warto zastosować te skuteczne sposoby, dzięki którym lżej będziemy znosić pierwsze dni i tygodnie bez papierosa.

1. Stwórz motywującą „przypominajkę”

Każdy z nas miewa chwile słabości. W takich momentach zapominamy o swoich postanowieniach i wracamy do palenia. By pozostać silnym, kiedy dopada nas brak motywacji, dobrze zawczasu przygotować listę, którą będziemy stale ze sobą nosić, np. w portfelu. Na jednej stronie tej listy wypisujemy powody, dla których chcemy rzucić palenie, chociażby takie jak: „aby oszczędzić pieniądze” czy „dla dobra rodziny”, na drugiej stronie możemy zaś wypisać negatywne skutki palenia papierosów, a więc rak płuc, astma, udar mózgu. W chwilach, kiedy mamy ochotę zapalić, warto wyciągnąć taką kartkę i dokładnie ją przeczytać, a potem zadać sobie pytanie: „Czy naprawdę chcę zapalić?”

2. Poinformuj o swoim postanowieniu znajomych

Wielu palaczy nie chce informować przyjaciół o tym, że postanowili rzucić palenie. Boją się, że zabraknie im sił, by zerwać z nałogiem i nie chcą się później wstydzić, że nie udało im się wytrwać w postanowieniu. Przewrotnie, jest to właśnie powód, dla którego warto powiedzieć znajomym o tym, że skończyliśmy z paleniem. Myśl o tym, że jeśli nam się nie powiedzie, to najbliżsi będą mieli nas za osoby słabe, które nie potrafią trzymać się raz podjętej decyzji, doda nam sił. Ponadto, jeżeli poinformujemy towarzystwo o tym, że staramy się rzucić, to ‒ jeśli oni sami palą ‒ będą się starali nie robić tego przy nas. Być może uda nam się też znaleźć kogoś, kto zdecyduje się wraz z nami rzucić papierosy, dzięki temu będziemy mieć z kim wymienić spostrzeżenia, frustracje i wzajemnie się motywować.

3. Pieniądze na papierosy przeznacz na wymarzony prezent

Z roku na rok papierosy stają się coraz droższe. Obecnie cena jednej paczki to ok. 15 zł. Wielu palaczy wypala jedno opakowanie dziennie. To daje ok. 450 zł na miesiąc! Pomnóżmy to przez liczbę miesięcy, a uzyskamy ponad 5 tysięcy! Pomyślmy o tym, ile co roku tracimy na palenie. Zamiast na papierosy, te pieniądze moglibyśmy wydać na jakiś prezent dla samych siebie, coś, o czym marzyliśmy już od dawna. Będzie to dla nas doskonała motywacja do tego, by nie palić! Warto przygotować sobie w domu specjalny słoik, na którym napiszemy cel, na jaki zbieramy. Pamiętajmy, by było to coś dla nas ekscytującego, na co zazwyczaj byśmy sobie nie pozwolili. Do tego słoika codziennie wrzucajmy kwotę, którą normalnie wydawalibyśmy na papierosy. Rosnąca w słoiku góra pieniędzy najlepiej uświadomi nam, jak wiele traciliśmy na ten nałóg.

4. Wypróbuj biorezonans

Co jednak robić, kiedy brak nam silnej woli i żadne sposoby nie przynoszą efektu? Zamiast się poddawać, warto zwrócić się ku terapiom, dzięki którym raz na zawsze pozbędziemy się problemu palenia papierosów. Ogromnym uznaniem cieszą się zabiegi wykonywane przy użyciu najnowocześniejszego aparatu biorezonansowego, które powodują całkowity zanik głodu nikotynowego. Jest to bardzo skuteczna metoda, stwierdzono, że ponad 90% pacjentów już po jednej takiej wizycie rzuciło palenie. Pozostałym osobom zaleca się powtórzenie zabiegu. Terapia ta polega na tym, że w specjalistycznym aparacie umieszcza się niedopałek papierosa, pacjent zaś zostaje podłączany do tego urządzenia za pomocą elektrod. Następnie w aparacie włącza się program, który wywołuje u pacjenta wyciszenia głodu nikotynowego. Chęć zapalenia zniknie już następnego dnia po wykonaniu takiego prostego zabiegu. Przez najbliższych kilka dni będziemy musieli zwalczać jedynie psychiczny nawyk sięgania po papierosa. Biorezonans przynosi stałe efekty, oznacza to, że nie będziemy później już odczuwać pociągu do nikotyny. Jeżeli jednak sami sięgniemy po papierosa, to tym samym zniweczymy działanie leczenia i będziemy musieli powtórzyć zabieg.

Źródło: https://www.medivit.pl/rzucanie-palenia

Facebook Comments