5 kroków do zdrowia. Proste zasady – lepsze życie


5 kroków do zdrowia. Proste zasady – lepsze życie
Któż z nas nie chciałby cieszyć się zdrowiem i dobrą formą do późnej starości? O byciu dziarskim, czerpiącym z życia co najlepsze seniorze marzy wiele osób. Niestety, zdanie się na łaskę współczesnej medycyny do za mało. Jedyną skuteczną receptą na to, by cieszyć się dobrym życiem aż do późnej starości jest… przestrzeganie kilku prostych zasad zdrowego stylu życia. O czym każdy z nas powinien pamiętać? Oto najważniejsze kroki, które warto wykonać na drodze do zdrowia.

Krok 1. Zdrowe odżywianie

Prawidłowo zaplanowana dieta to jeden z najważniejszych kroków do zdrowia. To, co jemy, ile jemy oraz jak często jemy, w istotnym stopniu wpływa na nasze zdrowie oraz na nasze samopoczucie. Nadmiar tłuszczu oraz cukrów, zbyt mała ilość warzyw i owoców – oto zaniedbania dietetyczne, za które nasz organizm musi często płacić wysoką cenę. A przecież zaplanowanie menu w taki sposób, by nasza dieta racjonalna i zróżnicowana, wcale nie jest trudnym zadaniem. Zdrowe odżywianie polega również na regularności posiłków, przy czym podstawą zdrowej diety jest jedzenie minimum 3 porcji w regularnych odstępach czasu. Niewskazane jest podjadanie między posiłkami, zbyt późne zjadanie kolacji oraz lekceważenie roli śniadania.

Krok 2. Ruch to zdrowie!

Kto stosuje się do tej zasady, ten może sporo zyskać. Systematyczna aktywność fizyczna to lepiej dotleniony organizm, mocniejsze mięśnie i kości, lepsza kondycja i mniej problemów z nadwagą. Ruch jest jednocześnie najlepszym sposobem na rozładowanie napięcia nerwowego i walkę ze stresem – jednym z głównych powodów wielu problemów ze zdrowiem.

Krok 3. Walka z nałogami

Zarówno palenie papierosów, jak i sięganie po alkohol, może negatywnie odbić się na naszym zdrowiu. Każdy z tych nałogów może doprowadzić do rozwoju groźnych chorób oraz poważnie osłabić naturalną odporność naszego organizmu. Im szybciej zerwiemy z nałogami – tym lepiej dla nas.

Krok 4. Bezcenny wypoczynek

Dla wielu młodych ludzi największym zagrożeniem okazuje się szybkie tempo życia oraz ogromna ilość obowiązków zawodowych. Wiadomo, że każdy z nas chce wywiązywać się ze swych zobowiązań możliwie jak najlepiej, jednak nie możemy tego robić kosztem własnego zdrowia. Stres, brak snu, przemęczenie – oto czynniki, które negatywnie wpływają na naszą formę i odbierają nam radość życia. Nauczmy się lepiej planować swój czas, opanujmy kilka prostych technik relaksacji. Pamiętajmy o tym, jak ważny jest sen, w trakcie którego nasz organizm może się regenerować. Jeśli docenimy rolę wypoczynku i znajdziemy czas na codzienny relaks, łatwiej będzie nam zachować dobrą formę.

Krok 5. Nie zapominajmy o profilaktyce

Niemal każda choroba, wykryta w dość wczesnej fazie rozwoju, może być skutecznie leczona, a w ostateczności – hamowana. Pomijanie badań profilaktycznych, odkładanie kontrolnych badań „na później” oraz lekceważenie pierwszych sygnałów „błahych” schorzeń to częste błędy, które – w większości przypadków – pozbawiają nas szans na podjęcie walki o zdrowie. Pamiętajmy zatem o badaniach, które w porę pozwolą wykryć zagrożenie i rozpocząć walkę z chorobą. Nie ukrywajmy drobnych dolegliwości, skoro wiemy, że każda „błahostka” może okazać się zwiastunem poważnej choroby. Korzystajmy z daru, jakim są badania profilaktyczne, wykonywane głównie z myślą o tych, którzy chcą dożyć późnej starości w dobrej formie.

Zastosowanie się do kilku prostych zasad pozwoli nam żyć zdrowiej i lepiej. Brak chorób, lepsza forma i wspaniałe samopoczucie – oto nagroda, na jaką każdy z nas może liczyć.

Facebook Comments