6 popularnych ćwiczeń, które lepiej sobie odpuścić


6 popularnych ćwiczeń, które lepiej sobie odpuścić
Zapewne każdy z nas marzy o doskonałej sylwetce. Istnieją jednak ćwiczenia, które lepiej sobie odpuścić lub wykonywać je w inny sposób, aby uniknąć kontuzji lub szybciej zobaczyć efekt ćwiczeń. Poniżej przygotowaliśmy kilka ćwiczeń, których lepiej nie wykonywać.

1. Rozpiętki na maszynie

Mimo tego, że badania dowodzą, iż rozpiętki na maszynie są dobrym ćwiczeniem na klatkę piersiową, to podczas ich wykonywania narażamy staw barkowy na kontuzję, ponieważ wykonuje on w tym samym czasie dwa ruchy. Alternatywą dla tego ćwiczenia jest, ćwiczenie rozpiętkami na bramce, które równie dobrze pozwalają budować masę mięśniową i nie narażają przy tym stawów na ryzyko.

2. Pompki szwedzkie

To ćwiczenie, które mocno obciąża staw barkowy, a w rezultacie może doprowadzić to do kontuzji mięśni. Poleca się więc robienie wąskich pompek, które angażują mięśnie w nieco mniejszym stopniu, ale dzięki temu są bezpieczniejsze. Tego rodzaju pompki są doskonałym ćwiczeniem na triceps. Dodatkowo takie pompki angażują mięśnie klatki piersiowej.

3. Brzuszki

Z ostatnich badań wynika, że brzuszki są najmniej efektywnym ćwiczeniem na zbudowanie mięśni brzucha. Brzuszki można zastąpić innym ćwiczeniem – deską, która mocniej angażuje mięśnie brzucha i pozwala uniknąć kontuzji pleców w przyszłości.

4. Przysiady z obciążeniem

Przysiady są jednym z najbardziej efektywnych ćwiczeń na pośladki i uda, ale kiedy wykonujesz je z obciążeniem to niektóre części Twojego ciała będą jeszcze większe(wizualnie). Lepiej wykonywać przysiady bez obciążenia, dzięki temu pięknie wyrzeźbisz mięśnie ud i pośladków.

5. Ćwiczenia na plecy z obciążeniem

Wykonując zbyt dużo ćwiczeń na wzmocnienie pleców możesz stracić swoje kobiece proporcje. Twoje plecy będą bardzo szerokie i nieproporcjonalne do sylwetki. Aby tego uniknąć ćwicz plecy maksymalnie raz w tygodniu i używaj małego obciążenia.

6. Podciąganie się na drążku

Podciąganie się to efektywne ćwiczenie, ale niestety naraża nas na obciążenie mięśni i kości barku. Niektórzy uważają, że podciąganie się powinno być wykonywane na leżąco. Wysiłek jest wtedy równomierny dla wszystkich mięśni pleców. Takie ćwiczenie jest dobre zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet.

AK
Źródło: askaberes.pl.