Bieganie zimą – korzyści dla zdrowia


Bieganie zimą
Zmotywowanie się do ćwiczeń, w szczególności zimą, jest bardzo trudne. Niska temperatura zdecydowanie nie zachęca do aktywności fizycznej na dworze. Jednakże uprawianie joggingu zimą ma wiele zalet dla naszego zdrowia. Wystarczy wyposażyć się w dobre buty do biegania i skompletować strój, który zapewni ciepło. Ruch na świeżym – mroźnym powietrzu to doskonały trening nie tylko dla ciała, ale także dla ducha. Poniżej znajdziesz najważniejsze korzyści.

1. Odchudzanie

W czasie zimowym wszyscy mamy tendencje do wykazywania mniejszej ilości ruchu, podczas gdy jemy więcej. Dlatego też tak trudno spalić nadmiar kalorii co może skutkować nadwagą. Podczas zimowego biegania organizm musi pracować ciężej, aby regulować temperaturę ciała. Oznacza to, że uprawiając jogging przy niskiej temperaturze, spalisz kilka razy więcej kalorii w porównaniu do treningu latem lub na siłowni. Jeśli marzysz o idealnej figurze na lato już dziś włóż buty do biegania i wyjdź na dwór.

2. Wzmocnienie serca

Zimowa pogoda i niskie temperatury sprawiają, że serce człowieka musi pracować silniej, aby dostarczyć krew do całego organizmu. Dla serca, które nie jest w pełni wydajne, takie zwiększenie pracy może nasilać objawy chorób lub spowodować ich wystąpienie. Regularne ćwiczenia wytrzymałości układu krążenia mogą sprawić, że mięsień sercowy będzie silniejszy. Właśnie podczas zimy trening przynosi najlepsze rezultaty dla serca. Zima przygotuje również całe ciało do bardziej wytężonych kolejnych treningów, a także pomoże w walce ze stresem w przyszłości. Co więcej, bieganie zimą zwiększa odporność i dotlenienie wszystkich komórek ciała. Aby zacząć dbać o zdrowie i zahartować swój organizm uprawiając jogging, nie musisz mieć najdroższych butów do biegania ani specjalnego stroju, w ofercie sklepów sportowych znajdziesz również dobre produkty w rozsądnych cenach.

3. Lepsze nawodnienie organizmu

Prawidłowe nawodnienie organizmu jest jednym z najważniejszych czynników, aby zminimalizować niebezpieczeństwa podczas biegania zimą. W niższych temperaturach ciało nadal będzie się pocić, ale równocześnie pot paruje szybciej w chłodnym, suchym powietrzu i wydaje się jakby organizm tracił mniej wody. Z jednej strony musisz pamiętać o wypiciu wody przed treningiem, ale z trudniej strony bieganie wyzwoli większe pragnienie. Dlatego po zimowym treningu wypijesz jeszcze więcej niż podczas biegania latem. A to z kolei przełoży się na lepsze nawodnienie całego organizmu.

4. Redukcja stresu i relaks

Doskonale wiesz, że sport jest doskonałym sposobem na radzenie sobie ze stresem i zredukowanie napięcia całego ciała. Zimą, kiedy brakuje ruchu a dni są krótkie, czujemy się bardziej zmęczeni, ospali, a dodatkowe napięcia psychiczne w pracy i domu znacznie bardziej przytłaczają. Bieganie z zimowe dni pomoże zredukować stres, zrelaksować całe ciało, a także pozwoli odpocząć psychicznie. Wyjście z domu nawet w chłodne dni to bardzo dobry sposób na oderwanie się od rzeczywistości, skupienie się tylko i wyłącznie na swoim ciele i relaksie. Zatem, jeśli miałeś trudny dzień w pracy, włóż buty do biegania i wyjdź na świeże powietrze, a po joggingu poczujesz przyjemne odprężenie.

5. Dawka witaminy D

Witamina D jest wytwarzana przez nasz organizm podczas ekspozycji na słońce. Zimą, gdy większość czasu spędzamy w pomieszczeniach i nie wstawiamy naszego ciała na słońce, zaczyna nam brakować tej witaminy. Bieganie zimą to doskonały sposób na dostarczenie niedoborów. W słoneczne zimowe dni zdecydowanie warto wybrać się na zewnątrz na jogging lub chociaż szybki spacer. Poza witaminą D słońce doda nam sił i poprawi nastrój. Należy jednak pamiętać, że mimo pory roku, też dociera do nas niekorzystne promieniowanie UV, dlatego warto wyposażyć się w okulary przeciwsłoneczne i pamiętać o kremie z filtrem na twarz.

Podczas biegania zimą pamiętaj o dobrym ubraniu. Nie zapomnij zabrać ze sobą czapki i rękawiczek, które zapobiegną wychłodzeniu organizmu. W sklepach sportowych dostępnych jest wiele rodzajów odzieży termicznej, która zapewni równocześnie izolację przed zimnem oraz prawidłowe parowanie ciała. Aby zapobiec przypadkowym kontuzjom, wyposaż się w odpowiednie buty do biegania. Takie obuwie powinno być przede wszystkim wodoodporne oraz posiadać mocny bieżnik, dzięki któremu będziesz miał lepszą przyczepność do podłoża oraz amortyzację wstrząsów. Buty takie zapewnią prawidłowe ułożenie stóp podczas joggingu oraz zabezpieczą stawy i ścięgna przed przeciążeniem. Zanim zaczniesz biegać, pamiętaj również o dobrej rozgrzewce, dzięki temu unikniesz niechcianych urazów. Jeśli odważysz się i pójdziesz pobiegać pierwszy raz, choćby na niewielkim dystansie, przekonasz się, że to doskonała forma aktywności fizycznej nawet zimą.

Zapraszamy na www.360sklep.pl

Facebook Comments