Co jeść, aby mieć piękną i gładką cerę?


Co jeść, aby mieć piękną i gładką cerę?
Pielęgnacja cery stanowi bardzo ważny element codzienności każdej z nas. Używamy specjalistycznych, indywidualnie dobranych kosmetyków, i oczekujemy od nich szybkich i spektakularnych rezultatów. Niestety, niekiedy nawet najbardziej profesjonalne preparaty nie dają satysfakcjonującego nas efektu. Jest to bardzo często spowodowane błędami w diecie, które skutkują właśnie powstawaniem różnych problemów skórnych. Tymczasem zdrowe odżywianie w bezpośredni sposób oddziałuje na stan epidermy i w zależności od rodzaju naszej skóry, należy odpowiednie produkty włączyć do codziennego jadłospisu, zaś inne z niego wyeliminować, aby cieszyć się piękną i gładką cerą.

Nawilżajmy skórę suchą od wewnątrz

Skóra sucha zazwyczaj jest jednocześnie odwodniona, co oznacza, że w jej głębokich warstwach nie jest zmagazynowana odpowiednia rezerwa wilgoci, którą wiąże naturalny kwas hialuronowy. Dlatego podstawowym sposobem, aby nawilżyć suchą epidermę od wewnątrz, jest dostarczanie jej odpowiedniej ilości wody – pamiętajmy, aby codziennie wypijać od 1, 5 do 2 litrów wody, herbatek ziołowych bądź naturalnych soków owocowo-warzywnych. Doskonałe rezultaty uzyskać można, wzbogacając jadłospis w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które znajdziemy w olejach roślinnych, oliwie z oliwek oraz rybach, takich jak łosoś, dorsz, makrela czy sardynki. Zadbajmy ponadto o odpowiednio dużą podaż witamin A, C i E, które są silnymi antyoksydantami i hamują procesy starzenia się skóry. A to właśnie cera sucha, ponieważ pozbawiona jest swego rodzaju warstwy ochronnej, najbardziej narażona jest na przedwczesne powstawanie zmarszczek, bruzd oraz kurzych łapek.

Gdy skóra jest zanieczyszczona…

Konserwanty, chemiczne dodatki, tłuszcze trans, cukry i słodziki – wszystkie te produkty przyczyniają do zwiększenia produkcji sebum oraz tworzenia się nieestetycznych niedoskonałości skórnych. Dlatego w diecie osób posiadających cerę tłustą i zanieczyszczoną oraz z trądzikiem, należy bezwzględnie wyeliminować słodycze, słone przekąski, nasycone tłuszcze oraz pokarmy wysoce przetworzone, a oprócz tego także fast foody. Należy zadbać o to, aby codzienny jadłospis był bogaty w cynk, który działa silnie antybakteryjnie, dzięki czemu hamuje powstawanie wyprysków, dogłębnie oczyszczający pory selen oraz hamującą nadprodukcję sebum miedź. Pierwiastków tych szukajmy w różnego rodzaju orzechach i pestkach, pełnoziarnistym pieczywie, podrobach, tuńczyku, sezamie oraz brązowym czy też dzikim ryżu.

Wzmocnijmy pękające naczynka

Sprzymierzeńcem w walce z kruchymi i podatnymi na pękanie naczynkami jest witamina K, zawarta w dużych ilościach w zielonych warzywach, takich jak szpinak, brokuły, jarmuż czy sałata. Świetne rezultaty daje również picie herbatek ziołowych z dziurawca, mięty czy czarnego bzu, gdyż w ziołach tych znajdziemy prawdziwe bogactwo rutyny, która wzmacnia i uelastycznia naczynia krwionośne, hamując ich pękanie i tworzenie tzw. pajączków. Wykluczyć należy z kolei produkty mogące podrażnić cerę i spowodować rozszerzenie naczynek, takie jak mocna kawa, alkohol, napoje energetyczne oraz niektóre przyprawy, jak chili, cynamon czy pieprz kajeński.

Jak widać, odpowiednio zbilansowana dieta ma kolosalne znaczenie, jeżeli chcemy trwale poprawić wygląd naszej cery. Pamiętajmy o tym i starajmy się wprowadzić do codziennego jadłospisu odpowiednie produkty, a będziemy cieszyć się piękną skórą przez długie lata.

Podobne artykuły znajdziesz w serwisie www.fashionandbeauty.pl