Czy dieta ketogeniczna to skuteczny sposób na odchudzanie?


Czy dieta ketogeniczna to skuteczny sposób na odchudzanie?

Wiele osób podejmujących walkę z problemem nadwagi szybko zdaje sobie sprawę z tego, jak trudno jest pozbyć się zalegającego tłuszczu. Szczególnie kłopotliwe są oczywiście partie brzucha, ramion, ud oraz pośladków. Samo ograniczenie kalorii oraz intensywne ćwiczenia mogą okazać się niewystarczające lub mało efektywne. Skutecznym rozwiązaniem umożliwiającym szybsze spalanie tkanki tłuszczowej okazuje się dieta ketogeniczna.

Czym jest stan ketozy w organizmie?

W codziennej diecie wielu milionów ludzi dominują węglowodany, które mogą stanowić nawet połowę wszystkich produktów spożywczych przyjmowanych w ciągu dnia. W skutek ich przetworzenia, do naszej krwi trafia glukoza, czyli paliwo zapewniające nam energię do działania. Ketoza to stan, w którym ilość węglowodanów okazuje się niewystarczająca do dziennego zapotrzebowania organizmu na zasoby energetyczne. W takiej sytuacji nasz organizm szuka zapasów.
Glukoza nie może być magazynowana w naszym organizmie. Dlatego zostaje przetworzona i w formie glikogenu trafia do tkanki tłuszczowej. W stanie ketozy, nasz organizm staje się bardziej zależny od glikogenu, a co za tym idzie, pobudza procesy odpowiedzialne za spalanie tłuszczu. Za sprawą odpowiedniej diety ketogenicznej możemy sprawić, że proces ten stanie się dużo bardziej efektywny, a także bezpieczny dla naszego organizmu.

Główne założenia diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna zakłada znaczne odwrócenie proporcji spożywanych produktów. Diametralnie ogranicza ilość spożywanych węglowodanów i uzupełnia je tłuszczami. Wysokotłuszczowa dieta sposobem na spalanie tłuszczu? Jak najbardziej! Jeśli tylko prawidłowo ograniczysz węglowodany, zadbasz o niezbędną dawkę witamin i minerałów, a także sięgniesz po zdrowe tłuszcze, które nie wywierają niekorzystnego wpływu na układ sercowo-naczyniowy. Prawidłowo stosowana dieta ketogeniczna przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, a dodatkowo, redukuje apetyt oraz skutecznie obniża uczucie głodu.

Co należy spożywać w trakcie diety ketogenicznej?

Węglowodany ograniczamy do absolutnego minimum. 50 gramów to wystarczająca dawka dzienna. Najlepiej dostarczyć je w formie warzyw, które dodatkowo zapewnią nam niezbędną ilość witamin i minerałów. Należy zrezygnować z pieczywa, ryżu oraz makaronów. Stawiamy za to na tłuszcze roślinne i zwierzęce. Przede wszystkim powinniśmy wybierać ryby oraz owoce morze. Dobrze sprawdzi się również niskokaloryczny drób. Możemy sobie pozwolić na niewielką dawkę niektórych owoców: np. mandarynek, awokado, malin. Warto stosować dużą różnorodność warzyw.

Facebook Comments