Dbamy o wzrok – 5 sposobów na zdrowe oczy


oczy zdrowe
Długie godziny przed komputerem, sztuczne oświetlenie, klimatyzowane pomieszczenia, ostre słoneczne światło – to czynniki, które wpływają na kondycję naszego wzroku. Oczy są szczególnie wrażliwe i narażone na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, dlatego należy im się szczególna troska. Oto kilka prostych sposobów, które zapewnią Twoim oczom zdrowie.

1.Pozwól odpocząć oczom

Codziennie spędzasz długie godziny przed komputerem w biurze ze sztucznym oświetleniem? Zadbaj o czas na relaks dla Twoich oczu. Co dwie godziny lub jeśli to możliwe nawet częściej – wstań od komputera zamknij oczy i zasłoń je dłońmi na 30-60 sekund, nie uciskając gałek ocznych. To ćwiczenie to plaming, daje ukojenie zmęczonym oczom. Jeśli biuro, w którym pracujesz posiada okna na słoneczną stronę – wstaw twarz do słońca. Pamiętaj, by zamknąć powieki. Kąpiele słoneczne mają działanie antybakteryjne – doskonale leczą wszelkie stany zapalne. Pamiętaj, że na wzrok dobrze wpływa kolor zielony, więc spaceruj dużo po lesie i parku – to doskonały relaks nie tylko dla zmęczonych oczu.

2.Dbaj o dobre nawilżenie

Pieką cię oczy? Towarzyszy ci uczucie piasku pod powiekami? Przyczyna to słabe nawilżenie gałki ocznej. W celu zapewnienia prawidłowego nawilżenia oczu stosuj preparaty, które odbudowują śluzówkę i stymulują regenerację uszkodzonej tkanki.
Krople do oczu Bepanthen, dzięki połączeniu dwóch składników czynnych – kwasu hialuronowego i prowitaminy B5, przynoszą szybką ulgę dla wrażliwych i suchych oczu. Więcej informacji o zastosowaniu i działaniu kropli znajdziesz na stronie www.bepanthen.pl

3.Pamiętaj o okularach z filtrem

Nasze oczy nie są przyzwyczajone do ostrego światła słonecznego. Pamiętaj o dobrych okularach z filtrem UV – nie tylko w pełni lata, ale także zimą na zaśnieżonym stoku. Okulary słoneczne bez odpowiednich filtrów mogą przynieść więcej szkody niż pożytku – przez ciemne szkła bez filtra UV wpada bowiem więcej światła.

4.Nie zapominaj o zdrowej diecie i witaminach

„Jesteś tym, co jesz” – głosi stare chińskie przysłowie. Nie inaczej jest z oczami. Twoja dieta wpływa na ich dobrą kondycję. Zadbaj o dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki witaminy A. Jej niedobór powoduje kurzą ślepotę czyli znacznie słabsze, mniej ostre widzenie po zmroku. Bogatym źródłem witaminy A jest marchew, pomidory, brokuły, papryka czerwona, a także wątróbka, margaryna czy dojrzewające żółte sery. Zadbaj, by w Twoim jadłospisie nie brakło tych właśnie produktów.

5.Zatroszcz się o dobre światło

Zadbaj o prawidłowe oświetlenie. Pamiętaj o odpowiednim świetle nie tylko podczas czytania, ale przede wszystkim w pracy, gdzie spędzasz większość dnia. Rodzaj zastosowanego oświetlenia zależy od charakteru Twojej pracy. Jeśli uważasz, że zainstalowane oświetlenie jest niewystarczające, zgłoś swoje uwagi osobie odpowiedzialnej za BHP bądź bezpośrednio przełożonemu.

Facebook Comments