Dieta kapuściana – czy może być skuteczna i bezpieczna?


Dieta kapuściana – czy może być skuteczna i bezpieczna?
Ostatnimi czasy, bardzo modne stało się ekspresowe odchudzanie połączone z jeszcze szybszym efektem. W taki model redukcji masy ciała wpisuje się właśnie dieta kapuściana, która pozwala na utratę w tydzień od 3 kg do 6 kg. Efekt ten daje do myślenia, gdyż wielu z Was zastanawia się nad sensem marnowania czasu na długie miesiące diety i liczne, długoterminowe wyrzeczenia, skoro cały okres trwania kuracji odchudzającej można zrealizować zaledwie w 7 dni.

Zasady diety kapuścianej

Głównym składnikiem diety kapuścianej, jest nic innego jak kapusta włoska, którą spożywa się pod postacią zupy. Można ją jeść zawsze wtedy kiedy odczuwamy głód, nie patrząc na wielkość porcji. Poza tym „przysmakiem”, dozwolone są także owoce i warzywa (oczywiście nie wszystkie, nie pod każdą postacią i nie codziennie). Dodatkowo, w niewielkich ilościach dopuszczane są produkty zbożowe, drób i chude mleko, które jednak pojawiają się dopiero od piątego dnia kuracji.

Biorąc to wszystko pod uwagę, dieta ta nie może być przecież szkodliwa skoro obfituje w świeże owoce i warzywa, a także pyszną zupę, która jest niczym innym jak bogactwem niezbędnych mikroelementów. W czym więc tkwi haczyk?

Czy dieta kapuściana może być zdrowa?

Przeanalizujmy najpierw zasady diety zbilansowanej. Każda, dobrze dobrana dieta powinna opierać się o zawartość takich substancji, które poprawią funkcjonowanie Twojego organizmu, czyli dostarczą niezbędnej energii, pomogą w regeneracji oraz staną się składnikiem budulcowym. Pierwszym zaleceniem żywieniowym jest urozmaicenie, czyli łączenie w każdym posiłku produktów z różnych grup (dostarczających białek, tłuszczów, węglowodanów oraz witamin). Już na pierwszy rzut oka widać, że dieta kapuściana nie wpisuje się w ramy tej zasady. Oprócz nieprawidłowej proporcji podstawowych składników odżywczych, dietę tą charakteryzuje niska podaż kalorii, która odpowiedzialna jest za tak szybką redukcję masy ciała. Jednak jeśli zastanowimy się nad działaniem diet niskokalorycznych, to prędzej czy później dojedziemy do jednego wniosku: nieważne, czy podstawą diety stanie się kapusta czy marchewka, kawa czy herbata, indyk czy kurczak – zawsze niska podaż kalorii będzie wpływać na utratę wagi. Jednak w diecie nie chodzi o szereg wyrzeczeń, ciągłe odczucie głodu czy znikomą różnorodność przygotowywanych posiłków. Zdrowa dieta pozwala na poznanie nowych, ciekawych smaków, a przede wszystkim na długoterminową zmianę nawyków żywieniowych, co pozwoli Ci na utrzymanie wymarzonej wagi. Dieta, która nie zapewnia podstawowego, dobowego zapotrzebowania energetycznego może doprowadzić do pogorszenia stanu zdrowia, co objawiać się będzie przewlekłym zmęczeniem i osłabieniem organizmu. Staje się ona wtedy dla Ciebie nie tylko obciążeniem psychicznym, ale i fizycznym.

Czy warto stosować dietę kapuścianą?

Diety niskokaloryczne nigdy nie są dobrym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na trwałych efektach, osiągniętych spożywaniem zdrowych i dobrze zbilansowanych posiłków. Prawidłowy plan żywieniowy jest dobierany indywidualnie i bierze pod uwagę obecny stan odżywienia Twojego organizmu, aktywność fizyczną oraz preferencje żywieniowe. Dieta kapuściana zatem nie jest warta Twojego czasu, gdyż efekty osiągnięte jej stosowaniem będą krótkotrwałe i mogą doprowadzić do efektu jo-jo.

Więcej informacji o zdrowych i skutecznych planach żywieniowych znajdziesz na portalu dietetycznym Dietmap.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Dieta kapuściana – czy może być skuteczna i bezpieczna?