Dieta odchudzająca dla mężczyzn


Dieta odchudzająca dla mężczyzn
Pytanie do panów: ciążą Wam dodatkowe kilogramy? Zawstydza wciąż rozrastający się „mięsień piwny”? Pora na zmiany! Sprawdźcie, jaka dieta będzie dla Was najlepsza.

Panowie, lubicie jeść – tego nie da się ukryć. A już szczególnie dania zawierające białko i tłuszcze. Do tego piwko albo dwa i nie wiadomo nawet, kiedy, pojawia się ONA – nadwaga. Jest jednak coś, czego kobiety mogą Wam zazdrościć – szybciej tracicie na wadze. Spalacie więcej kalorii, a wszystko przez to, że macie więcej mięśni i tkanki tłuszczowej, co jest istotnym elementem w odchudzaniu.

Wykorzystajcie to!

 

Co najbardziej szkodzi?

Nie jest nowością, że chipsy, frytki, napoje o dużej zawartości cukru, tłuste mięsa oraz wędliny, białe pieczywo, ciasta, majonez, ketchup oraz popcorn są najbardziej niekorzystne z punktu widzenia męskiej nadwagi – produkty te, spożywane w dużych ilościach znacznie spowalniają metabolizm i tworzą korzystne warunki do powstawania nowych komórek tłuszczowych. Poza tym, większość z tych produktów uzależnia, a także zwiększa ryzyko wystąpienia chorób takich, jak cukrzyca, czy nowotwory.

Wielu mężczyzn zapomina lub celowo rezygnuje ze śniadań, często zaspokajając pierwszy głód w biegu, za pomocą drobnej przekąski typu ciastko lub baton. Powiedzmy sobie szczerze: to ogromny błąd. Nie bez przyczyny mówi się, że śniadanie to podstawa i nie inaczej jest w przypadku panów. Warto wiedzieć, że faceci, którzy codziennie je spożywają, spalają w ciągu dnia więcej kalorii oraz mają silniejszą wolę w powstrzymywaniu się od podjadania pomiędzy posiłkami.

Alkohol to kolejna rzecz, na którą panowie muszą uważać. Owszem, zawiera dużo kalorii (praktycznie tyle, co tłuszcz), jednak nie to jest najbardziej problematyczne w kwestii przybierania na wadze –kiedy alkohol ulega wchłanianiu, proces przemiany materii ulega spowolnieniu, przez co inne „dobra” dostarczane do żołądka wraz z nim  (przekąski, obiad, kolacja – szczególnie produkty zawierające tłuszcz, białko i węglowodany) są nieefektywnie spalane.

Kolejna rzecz to niechęć do warzyw i owoców. Mimo, iż żyjemy w XXI wieku, wciąż wielu panów uważa, że taka żywność jest niemęska. Hmm … że niby mięso jest bardziej męskie? Ktoś, kto w ten sposób postrzega piramidę żywnościową, powinien zgłębić fachową literaturę na ten temat. Warzywa i owoce to skarbnica potrzebnych organizmowi składników odżywczych: witaminy C, beta-karotenu, kwasu foliowego, wapnia, potasu, magnezu, sodu – dzięki temu dodają energii, wzmacniają odporność, stanowią ochronę przed wolnymi rodnikami, wpływają pozytywnie na pracę przewodu pokarmowego. Poza tym, są niskokaloryczne. Panowie, przecież nikt Wam nie każe rezygnować z mięsa! No chyba, że Wasza wybranka jest wegetarianką.

 

Jak schudnąć – 12 złotych zasad

  1. Przerzucić się na lekkostrawną dietę, obfitującą w chude mięso (pierś z kurczaka lub indyka, polędwica wołowa) , więcej warzyw i owoców (pomidor, seler, kalafior, rzodkiew, szpinak, szparagi, cukinia, arbuz, maliny, grejpfruty, truskawki, winogrona), a także ryb (filet z łososia, mintaja)
  2. Jeść wartościowe śniadania, np. kanapki z chleba razowego z dodatkiem sałaty, szynki z piersi indyka, pomidorem i ogórkiem; jogurt naturalny z dodatkiem owoców i płatków owsianych
  3. Sięgać po produkty pełnoziarniste – ryż, kasze, makarony, pieczywo razowe
  4. Pozostawić w diecie produkty kaloryczne, ale te najbardziej zdrowe – orzechy, bakalie, oleje roślinne
  5. Wybierać produkty wysokobłonnikowe – pieczywo razowe, kasze (gryczana, pęczak, jaglana, otręby),
  6. Mocno ograniczyć spożywanie cukru (można go zastąpić miodem w małej ilości) oraz produktów zawierających cukier
  7. Unikać dań smażonych oraz w panierce – w to miejsce gotować na parze, grillować
  8. Spożywać kolację na nie mniej, niż trzy godziny przed snem
  9. Zamiast podjadać, pić wodę pomiędzy posiłkami
  10. Jeść regularnie, w mniejszych ilościach (4-5 posiłków dziennie)
  11. Zadbać o odpowiednią suplementację (np. Bioxyn – usprawnia wchłanianie potrzebnych witamin i minerałów, przyspiesza metabolizm tłuszczu i węglowodanów, efektywniej spala tkankę tłuszczową)
  12. Zadbać o ruch (spacery, ćwiczenia)

 

Panowie, teraz kolej na Was. Pamiętajcie, że wszystko zależy od Was. Same chęci nie wystarczą, potrzeba tej jednej decyzji, która może odmienić Wasze życie. Zatem do dzieła!

Facebook Comments