Dobroczynne właściwości suszonych owoców


Dobroczynne właściwości suszonych owoców
Znane są nam bardzo dobrze, ale czy wiesz jakimi właściwościami wyróżniają się suszone owoce? Jeśli jeszcze się nad tym nie zastanawiałeś, to koniecznie musisz przejść do czytania naszego poniższego wpisu. Dowiesz się więcej o zaletach suszenia owoców, poznasz ich najważniejsze cechy, a także przedstawimy kilka propozycji owoców suszonych wraz z ich zastosowaniem w codziennej diecie.

Co najpierw musisz wiedzieć o suszonych owocach?

Generalnie pierwsze produkty tej kategorii pojawiły się już dawno temu, kiedy to ludzie zaczęli suszyć zebrane owoce czy warzywa, aby wydłużyć termin ich przydatności. Oto pierwsze i najprostsze uzasadnienie suszenia owoców, które dzięki pozbyciu się wody są w stanie przetrzymać znacznie dłużej zarówno w ciepłych, jak i chłodniejszych warunkach.
Żywność suszona odznacza się zwłaszcza wysoką zawartością substancji odżywczych, a zatem możemy wymienić w nich między innymi takie witaminy jak: B1, B2, B6, C, E, A oraz stanowią one źródło: manganu, żelaza, potasu, magnezu czy miedzi niezbędnych jako składniki mineralne w naszym organizmie. Co więcej, suszone owoce posiadają w sobie wiele błonnika pokarmowego, dzięki czemu wspierają właściwe trawienie.
W zasadzie są one pozbawione całkowicie tłuszczów, lecz znajduje się w nich dość sporo cukrów, a co za tym idzie również kalorii. Jest ich znacznie więcej niż w produktach świeżych, aczkolwiek z pewnością stanowią zdrowszą alternatywę dla smakołyków i słodyczy. Jeśli zamierzasz zakupić jakiekolwiek owoce suszone, radzimy spoglądać wpierw na opis na etykiecie, gdzie najlepszym rozwiązaniem jest zakup opakowania z napisem „owoce suszone niesiarkowane”, co oznacza, że nie były one dodatkowo nasycane chemikaliami.

Zalety suszonych owoców

Jak już wspomnieliśmy wcześniej owoce suszone można przechowywać w dowolnym miejscu i temperaturze, a mimo wszystko zachowają one wszystkie swoje właściwości dzięki długiemu terminowi ważności. Co więcej, w zdrowej diecie mogą zastąpić często podjadane słodycze, czekoladki czy inne przekąski, które także trzeba umieć jeść z umiarem.
Poza tym każdy z suszonych owoców posiada odmienne właściwości i substancje w sobie, które mogą wspomagać odporność, przeciwdziałać niektórym chorobom czy nawet leczyć drobne schorzenia. Suszone owoce stanowią także cenne źródło antyoksydantów i błonnika, które obniżają między innymi poziom cholesterolu we krwi. Poza tym wyróżnić można właściwości antybakteryjne, co właśnie pozytywnie wpływa na naszą odporność. Wymieniać można w nieskończoność wszystkie zalety jedzenia suszonych owoców, które poza tym są bardzo smaczne i powinny przypaść do gustu każdego.

Przykłady suszonych owoców

Poniżej przedstawimy jeszcze kilka propozycji suszonych owoców, które posiadają szczególne właściwości – być może to właśnie one okażą się dla Ciebie maksymalnie użyteczne i zdrowe.
Suszone morele – posiadają duże ilości potasu, dzięki czemu zmniejszają ciśnienie we krwi oraz potrafią zapobiegać nadkwasowości w organizmie za pomocą takich witamin jak: A, C, B oraz żelaza, wapnia i fosforu.
Suszone śliwki – są bogate w duże ilości witaminy A, przez co polecane są szczególnie osobom zmagającym się z osteoporozą i innymi schorzeniami kości. Ponadto wysoka zawartość błonnika w suszonych śliwkach sprzyja podczas leczenia zaparć.
• Suszone banany – uzupełniają braki magnezu i potasu, a zatem przeznaczone są głównie dla osób z problemami nadciśnienia i częstych skurczów mięśni. Dodatkowo banany w postaci suszone mogą wspierać zwalczanie bakterii wywołujących wrzody żołądka.