Imbir, witamina B6 i magnez – doskonałe trio dla kobiet w ciąży


Imbir, witamina B6 i magnez – doskonałe trio dla kobiet w ciąży
Imbir, witamina B6 i magnez są cenione za swoje niezwykłe działanie na organizm człowieka. Imbir szczególnie cenią sobie kobiety, bo skutecznie łagodzi on nudności w ciąży. Ciężarne są szczególnie narażone na niedobory witaminy B6 i magnezu, dlatego warto zadbać o ich prawidłową suplementację!

Korzeń imbiru

ma właściwości przeciwzapalne, ułatwia trawienie, działa rozkurczowo, odkażająco i odświeżająco, pomaga pozbyć się wzdęć. Jest także podstawowym składnikiem preparatów przeciwko chorobie lokomocyjnej. Z właściwości imbiru chętnie korzystają przyszłe mamy, które skarżą się na nudności w ciąży. Zawarte w imbirze olejki eteryczne odpowiadają za specyficzny ostry smak i decydują o szerokich właściwościach leczniczych. Imbir możesz jeść na surowo, zmielony, kandyzowany, suszony, marynowany. Jedzony na surowo ma ostry, wyrazisty smak. Kilka świeżych cienkich plasterków imbiru możesz dodać do wody lub ulubionych potraw, wówczas ich smak stanie się łagodniejszy.

Magnez

jest pierwiastkiem niezbędnym dla prawidłowego działania organizmu. Usprawnia pracę mózgu, poprawia pamięć, odpowiada za działanie układu naczyniowo-sercowego. Magnez ma także swoją rolę w usprawnianiu procesu trawiennego, dzięki czemu skutecznie łagodzi mdłości w ciąży. Kobiety często skarżą się na niedobór magnezu. Największe zapotrzebowanie na ten pierwiastek mają jednak kobiety ciężarne. Dlaczego tak ważna jest suplementacja magnezu w ciąży? Bo magnez jest niezbędny dla prawidłowego rozwoju dziecka. Na szczęście większość warzyw i owoców zawiera magnez, a najwięcej magnezu znajdziemy w: awokado, jarmużu, rukoli, szpinaku, natce pietruszki i koperku, bobie, soi, soczewicy, ciecierzycy, bananach, orzechach włoskich i nerkowca, migdałach, nasionach słonecznika, pestkach dyni, siemieniu lnianym oraz w otrębach owsianych, fasoli, ryżu brązowym, kaszy gryczanej, orzeszkach pinii i w gorzkiej czekoladzie.
ciąża mdłości

Witamina B6

odgrywa niezwykle ważną rolę w funkcjonowaniu układu nerwowego. Witamina B6 w ciąży jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju płodu. Gdzie szukać źródeł witaminy B6? Jedz zarodki i otręby pszenne, nasiona strączkowe, ryby, mięso, kasze, warzywa i owoce (brukselka, szpinak, papryka, banan), orzechy, mleko i jego pełnowartościowe przetwory.
W aptece dostępny jest także suplement diety dla kobiet w ciąży Pregna Vomi, który zawiera wszystkie trzy składniki: wyciąg z kłącza imbiru, witaminę B6 oraz magnez. Preparat dostępny jest w postaci gumy do żucia, dzięki czemu jest niezwykle wygodny i dyskretny w stosowaniu. Łagodzi dyskomfort w postaci mdłości w ciąży oraz zmniejsza uczucie zmęczenia i znużenia. Jedno opakowanie zawiera aż 20 gum do żucia bez cukru. Warto wypróbować!