Jak poradzić sobie z niedoborem magnezu?


Jak poradzić sobie z niedoborem magnezu?
Nie wszyscy ludzie zdają sobie sprawę, że niedobór magnezu może mieć bardzo duży wpływ na ich zdrowie. Niestety, niektórzy nawet nie mają pojęcia, iż ten problem dotyczy właśnie ich. W przypadku niedoboru magnezu, najlepszym rozwiązaniem jest uzupełnienie diety o odpowiednie składniki, bowiem to właśnie błędne nawyki żywieniowe są jedną z najczęstszych przyczyn takiego stanu rzeczy.

Ponadto, często niewystarczająca ilość magnezu wynika ze stosowania diet odchudzających czy korzystania z używek.

Warto mieć świadomość, że regularne picie kawy, herbaty czy alkoholu może znacząco przyspieszyć proces wypłukiwania magnezu z ludzkiego organizmu. Tym bardziej, że właściwe przyswajanie tego elektrolitu zależy od wielu czynników, wśród których można wyróżnić choćby wiek danej osoby, stan jej zdrowia oraz indywidualne predyspozycje i uwarunkowania genetyczne. Skutki niedoboru magnezy bywają fatalne w skutkach, dlatego nie ulega najmniejszej wątpliwości, że pojawienie się jakichkolwiek symptomów powinno wiązać się z błyskawiczną reakcją.

Najbardziej powszechne objawy niedoboru magnezu

Kiedy organizm informuje o zbyt małej ilości magnezu? Zazwyczaj najszybciej pojawiającym się symptomem są problemy o charakterze mięśniowym, czyli zarówno skurcze, jak i drżenie, bóle czy mrowienie mięśni. Wydaje się, że niektóre osoby regularnie borykają się z drżącą powieką, która jest właśnie jednym z objawów niedoboru magnezu. Warto mieć jednak świadomość, iż wspomniane przejawy braku magnezu to tylko wierzchołek góry lodowej, bowiem jest ich dużo więcej.

Czasem niedobór magnezu jest lekceważony, gdyż organizm reaguje na niego zmęczeniem, smutkiem, apatią, skłonnością do denerwowania się i problemami z koncentracją, a taki stan nierzadko utożsamiany jest po prostu ze zbyt dużym natężeniem stresu oraz wysiłku fizycznego. Okazuje się jednak, że magnez pozwala zdecydowanie szybciej i sprawniej poradzić sobie z kiepskim samopoczuciem.

Nie dość, że niedobór magnezu może objawiać się na różne sposoby, przez co trudno jest go zdefiniować, to jeszcze może mieć on fatalny wpływ na komfort przyszłej matki. Warto zdawać sobie sprawę, że zlekceważenie wspomnianych symptomów w skrajnych przypadkach wiąże się z ryzykiem poronienia lub nagłej śmierci łóżeczkowej. Kobieta w ciąży powinna kompleksowo troszczyć się o urozmaiconą i zdrową dietę, w której trzeba znaleźć miejsce dla produktów bogatych w magnez.

Odpowiednia dieta to najczęściej klucz do sukcesu

Oczywiście, na rynku dostępnych jest całe mnóstwo suplementów diety, które mogą wspomóc proces uzupełniania magnezu. Niestety, nierzadko ich działanie uwarunkowane jest indywidualnymi predyspozycjami danego organizmu, dlatego najlepszym rozwiązaniem wydaje się właściwe zbilansowanie diety. Produktami spożywczymi bogatymi w magnez są między innymi otręby pszenne, kasza gryczana, płatki owsiane, migdały, pistacje, pestki dyni, banany, jabłka, szpinak, koper, groch, biała fasola, soja czy ciecierzyca.

Większość z wymienionych produktów znajduje się w niemalże każdym gospodarstwie domowym, tak że troska o upragnioną ilość magnezu w organizmie nie musi wiązać się z koniecznością wydatków. Rewolucja żywieniowa wcale nie jest niezbędna, wystarczy po prostu uzupełnić dietę i cieszyć się zdrowiem oraz dobrym samopoczuciem.

Za warstwę merytoryczną artykułu odpowiada redakcja TwojeOdżywki.pl .

Facebook Comments