Jak prowadzić suplementację witaminą D w zależności od zapotrzebowania


Jak prowadzić suplementację witaminą D

Jeżeli nie przyjmujesz optymalnych ilości witaminy D, bardzo szybko zejdziesz do poziomu codziennej depresji, zniszczysz kości, odczujesz zawroty i bóle głowy, niemożliwość snu lub po prostu sen nadmierny trwający po kilkanaście godzin. Konsekwencje niedoboru witaminy D uniemożliwiają wykonywanie codziennych czynności, nie mówiąc o pracy zawodowej. W artykule poznasz zapotrzebowanie na witaminę D według konkretnych grup docelowych.

Płód, dzieci, młodzież

Grupa narażona na największe ryzyko niedoboru przez brak właściwej suplementacji. Dawkowanie witaminy D zawsze ustala lekarz na podstawie wyników laboratoryjnych. Standardowo przyjmuje się jednak dawkę 400j.m. dla rocznych dzieci. Później dawki zazwyczaj lekko się zwiększają. Rodzice spotkają się z suplementami witaminy D w prostych do zastosowania formach, np. krople, tabletki rozpuszczalne smakowe. Należy wybierać taki sposób suplementacji, który gwarantuje właściwą koncentrację (stężenie) witaminy. Młodzież to już grupa, gdzie zwiększa się potencjał podaży witaminy D. Około 1000 j.m. dziennie to optymalna wartość. Oczywiście wiele zależy od masy ciała. Im mniejsza waga nastolatka, tym mniej witaminy D powinien przyjmować. Poza tym w okresie wiosenno – letnim wypada obniżyć lub nawet zrezygnować okresowo z suplementacji, aby nie przesadzić. Wiele w tym wypadku zależy od obserwacji indywidualnej. Raz na pół roku lub nawet raz do roku wypada zrobić badania laboratoryjne, aby uzmysłowić sobie skutki suplementacji witaminowej i dopasować efektywne specyfiki.

Dorośli

Dorośli to dawki witaminy D mniej więcej na poziomie 1000 – 2000 j.m. W tym przedziale mieszczą się standardowe rozwiązania z kwestii niedoboru. Im bardziej intensywny tryb życia, dużo kawy, mało wyjść na zewnątrz, tym więcej witaminy D potrzebuje twój organizm. W przypadku otyłości stosuj większe dawki. Być może wykonujesz obowiązki zawodowe w porze nocnej. Wtedy stosuj witaminę D obowiązkowo w dość dużych dawkach. Znacznie szybciej zoptymalizujesz energię.

Osoby starsze

Ludzie starsi są naturalnie narażeni na niedobory witaminy D. Suplementacja u osób starszych musi trwać cały rok nawet w sezonie letnim, ponieważ ciało źle już radzi sobie z produkcją samodzielną. Suplementacja zapewni naturalnie odbudowę kości. Dawki podobne, jak w wieku średnim, tylko cały czas.

Każdy ma szansę wykorzystania potencjału profesjonalnej suplementacji witaminowej

Suplementacja witaminą D jest zatem przydatna właściwie każdemu człowiekowi. W Polsce o skutkach niedoboru witamin rozmawia się rzadko, a często wcale. Z obserwacji wynika, że większość ludzi odczuwa w dużym stopniu skutki niedoboru substancji odżywczych. Suplementacja witaminy D to dobry pomysł, niezależnie od przypadku. Badania laboratoryjne natychmiast wyjaśnią właściwy dobór dawki. Stosuj preparaty o idealnie wyważonej koncentracji witaminy.


Dodaj komentarz

Komentarz do “Jak prowadzić suplementację witaminą D w zależności od zapotrzebowania

  • Szanga

    Dawka 2000 jednostek dla osoby dorosłej jest kluczem do zdrowia. Przyjmuję ją w suple Gold Vit D Max i ze wszystkich jakie próbowałem ta się najlepiej przyswaja. Zdecydowanie jestem bardziej odporny na przeziębienia odkąd ją biorę. W diecie nie byłem w stanie dostarczyć takiej ilości jednostek.