Jak uchronić się przed chorobą wieńcową?


Jak uchronić się przed chorobą wieńcową?
Ta choroba zbiera krwawe żniwo, a skutki drobnych zaniedbań mogą mieć tragiczne konsekwencje. Choroba wieńcowa to jedno z największych wyzwań dla współczesnej medycyny oraz jedna z najczęściej pojawiających się przyczyn zgonów. Jak można się przed nią chronić? Na czym polega profilaktyka w tym przypadku?

Zdrowa dieta, czyli…

Odpowiednia dieta to ważna kwestia dla każdego, kto chce cieszyć się dobrą formą i zdrowiem. Profilaktyka w przypadku choroby wieńcowej również opiera się na zdrowym żywieniu. To od tego, co jemy, zależy m. in. stan naszych tętnic oraz kondycja naszego serca. Choroba wieńcowa często jest efektem zbyt częstego sięgania po tłuszcze oraz nadmiernej ilości soli w naszym menu. Z tymi produktami powinniśmy zatem postępować bardzo ostrożnie. Dieta korzysta dla serca powinna być przede wszystkim dieta lekką, w której bardzo często pojawiają się owoce oraz warzywa. Są one źródłem błonnika, a ten może nam zapewniać skuteczną ochronę przed miażdżycą. W zdrowym menu powinny się pojawiać również te produkty, które mają wyjątkowo korzystny wpływ na serce. Pomarańcze, jabłka i truskawki, marchew, brokuły oraz cebula – oto dodatki do naszego menu, o których nie możemy zapominać. Cennym wsparciem dla naszego zdrowia będą też tłuste ryby morskie oraz te produkty, które są źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Pamiętajmy tez o pełnych ziarnach zbóż, które pomogą nam w zachowaniu dobrej formy. Warto też pamiętać o tym, że cennymi sojusznikami w walce o zdrowe serce są takie witaminy, jak witamina B6 oraz kwas foliowy. Ich źródłem mogą się okazać takie suplementy diety, jak olej rybny w kapsułkach oraz te tabletki, w których znajduje się wyciąg z czosnku.

Aktywność fizyczna – o niej nie można zapomnieć

Choroba wieńcowa uwielbia tych, którzy prowadzą siedzący tryb życia. Niestety, brak aktywności fizycznej to największe zagrożenie dla naszego zdrowia, z tego też względu powinniśmy postarać się znaleźć każdego dnia choć odrobinę czasu na małą gimnastykę lub spacer. Profilaktyka choroby wieńcowej powinna polegać przede wszystkim na wykonywaniu ćwiczeń aerobowych – najlepszych dla naszego serca. Pomocne mogą być ćwiczenia siłowe oraz rozciągające. Jeśli nie mamy czasu na taką gimnastykę, starajmy się choć trochę poruszać każdego dnia. Mały spacer, rezygnacja z windy i korzystanie ze schodów – to niewielkie zmiany w naszym życiu, które na dłuższą metę mogą nam dać wiele korzyści.

Zdrowy styl życia, czyli

Aktywność fizyczna oraz lekka dieta mogą sprawić, że choroba wieńcowa nie będzie nam tak bardzo zagrażać. Musimy jednak pamiętać o wielu innych czynnikach, które mają istotny wpływ na stan naszego zdrowia. Dbajmy o linię, walczmy ze stresem, zatroszczmy się o to, by w naszym życiu znalazł się czas na odpoczynek oraz relaks. To ważne, jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem i dobrą formą.

Badania, o których warto pamiętać

Profilaktyka w przypadku wielu chorób polega też na wczesnym wykrywaniu zagrożeń. Systematycznie wykonywane badania to kolejna ważna sprawa. Podstawa to mierzenie ciśnienia oraz (w chwili pojawienia się niepokojących objawów) badanie EKG. Takie badania nie zajmują zbyt wiele czasu, a mogą nas uchronić przed poważnymi problemami ze zdrowiem.

Facebook Comments