Jak zacząć? – czyli o tym, czemu początki odchudzania bywają trudne


Jak zacząć? - czyli o tym, czemu początki odchudzania bywają trudne
Często bywa tak, że z zamiarem wprowadzenia zmian w nawykach żywieniowych, nosimy się przez wiele miesięcy i lat.

Z jednej strony bardzo chcielibyśmy zacząć żyć aktywnie, jeść fit i czuć się lepiej, z drugiej jednak boimy się wykonać pierwszy krok i ciągle z nim zwlekamy. Czemu tak się dzieje?

Przede wszystkim zalewa nas masa filmików i blogów dotyczących zdrowego trybu życia. Dziewczyny występujące w tych filmikach wykonują ćwiczenia z niezwykłą lekkością, nie widać na nich ani jednej kropli potu. Może być demotywujący fakt, iż my nie jesteśmy w stanie powtórzyć nawet jednej serii ćwiczeń. Nasz strach staje się silniejszy.

Kolejną kwestią jest fakt, iż przez lata budowane złe nawyki i przyzwyczajenia stają się nieodzowną częścią naszego życia. Wiele osób na samą myśl o tym, że ma zrezygnować z tak uwielbianych słodyczy, zrezygnuje z diety zanim w ogóle spróbuje.

Zdrowy tryb życia – czemu warto?

Na nasze nieszczęście coraz częściej pojawiające się blogi i propagatorzy zdrowego trybu życia sprawiły, że dla wielu z nas ten temat stał się zabawny, śmieszny. Nauczyliśmy się z politowaniem traktować tych, którzy naszym zdaniem zbyt dużą wagę przykładają do tego, co jeść, w jakich ilościach i jak często ćwiczyć.

Takie podejście jest bardzo niebezpieczne, bo jak wiadomo nie od dzisiaj – najważniejszy w życiu jest umiar i zdrowy rozsądek.

Prawda jest jednak taka, że dzisiejsza żywność, modyfikowana i ulepszana, ma niezwykle negatywne skutki dla naszego zdrowia.

Faszerowani ulepszaczami szybko uzależniamy się od niezdrowej żywności i zaburzamy pracę naszego organizmu. Wszechobecny cukier i sól nie tylko prowadzą do poważnych chorób, ale także uzależniają. Właśnie dlatego tak bardzo boimy się przejść na dietę myśląc, że odstawiając słodycze będziemy nieszczęśliwi a zmniejszając ilość soli sprawimy, że dania będą niesmaczne.

W rzeczywistości od smaku soli jesteśmy w stanie odzwyczaić się w dwa tygodnie. Po tym czasie jej brak będzie dla nas całkowicie niezauważalny. Zaczniemy natomiast czuć prawdziwe smaku używanych produktów.

Uwielbiana do tej pory czekolada po dwóch tygodniach bez cukru stanie się nie do zjedzenia. Będzie zbyt słodka – stanie się zwyczajnie niejadalna.

Cukrzyca – choroba cywilizacyjna?

Cukrzyca to bardzo niebezpieczna choroba, o której coraz częściej można usłyszeć. W dużej mierze wpływ na zwiększenie ilości zachorowań na cukrzycę i insulinooporność ma nasza dieta.

Często zdarza się tak, że gdy zaczynamy dbać o swoje zdrowie, jest już za późno. Dlatego im szybciej zmobilizujesz się do działania, tym większa szansa, że dłużej będziesz cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem.

Najważniejsze to uświadomić sobie, jak na wiele rzeczy zaczęliśmy się zgadzać i na ile ustępstw się zgadzamy. Jak często sprawdzamy, co znajduje się na etykietach produktów, które kupujemy? Jak dużo słodzimy kawę i jak często pozwalamy sobie na coś słodkiego?

Jak tłusto i jak często jemy?

Cukrzyca to nie jedyna choroba, zaliczana do cywilizacyjnych. Jedną z nich jest także nadciśnienie.

Żeby uniknąć tych chorób naprawdę nie trzeba wiele.

  • Zwróć uwagę na to co jesz – pamiętaj, że im krótsze etykiety na opakowaniach, tym produkt zdrowszy. Unikaj tych rzeczy, których skład jest dla Ciebie niezrozumiały.
  • Zacznij jeść regularnie. Małe porcje, ale często.
  • Na talerzu niech pojawią się warzywa. Są prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów.
  • Tłuste mięsa zastąp tymi chudymi. Niech króluje kurczak i indyk.
  • Raz w tygodniu jedz rybę.
  • Zacznij spacerować. Może wieczorem wykona kilka prostych ćwiczeń?

Zobaczysz, jak szybko zasady te staną się częścią twojego życia i jak szybko dostrzeżesz pierwsze efekty. Nie od razu musisz żyć na 100% fit.

Każda zmiana to proces i my zdajemy sobie sprawę, jak często nie jest on łatwy. Najważniejszy jest pierwszy krok. I nie zawsze musi on być milowy.

Opracowanie artykułu: Portal Sciezka-zdrowia.eu – kompleksowe połączenie diety i ćwiczeń dla maksymalnych efektów. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *