Jak zmniejszyć stres przed sesją egzaminacyjną?


Jak zmniejszyć stres przed sesją egzaminacyjną?
Chociaż w okresie studenckiego życia zmagamy się z nią kilkukrotnie, za każdym razem wywołuje w nas niezadowolenie oraz zdenerwowanie. Zanim jednak na dobre zaczniemy martwić się nadchodzącą sesją, przekonajmy się, że można ją zaliczyć bez narażania naszego zdrowia.

Stres, jaki pojawia się przed zbliżającymi egzaminami, wynika najczęściej z tego, że niewiele się do nich przygotowywaliśmy lub wiemy, że wykładowca, który będzie nas odpytywał, jest surowy i niechętnie stawia pozytywne oceny. Nasze rozdrażnienie z pewnością powoduje także konieczność wykonywania codziennych obowiązków, które w czasie wzmożonej nauki pozbawiają nas sił i chęci do sięgania po obszerne notatki. Na szczęście na rynku istnieje wiele środków, w tym suplementy ograniczające senność i zmęczenie (np. Glucardiamid), pomogą nam skoncentrować się na tym ważnym zadaniu.

Prosty patent na sukces

Chociaż większości z nas zależy na tym, by oceny z egzaminów okazały się możliwie jak najwyższe, w rzeczywistości trudno zmotywować się do tego, by przez kilka tygodni siedzieć jedynie przy biurku, by przeglądać zgromadzone notatki i opracowania. Nawet jeśli zmusimy się do kilkugodzinnego spędzenia czasu nad książkami, następnego dnia będziemy zbyt zmęczeni i ospali, by kontynuować taki rodzaj nauki.
Lepszym rozwiązaniem będzie podział materiału egzaminacyjnego na kilka części, co pozwoli zapobiec nam uczuciu przytłoczenia mnogością informacji, które trzeba przyswoić. Im bardziej zwięzłe notatki zrobimy, tym więcej czasu poświęcimy na faktyczną naukę, pozbawioną momentów doszukiwania się istoty zagadnienia między gąszczem trudno zrozumiałych słów.

Dbaj o komfort swojej pracy

Pamiętajmy również o aranżacji odpowiedniego kącika do nauki podczas przygotowań do zaliczeń. Wybierzmy raczej biurko z dobrze wyprofilowanym krzesłem niż miękkie łóżko, które nie tylko nas rozleniwi, lecz także sprawi, że w krótkim czasie stracimy zainteresowanie notatkami i, czując wyczerpanie, zamarzymy o pójściu spać.

Nie bez znaczenia będzie również oświetlenie, o jakie zatroszczysz się, zanim na dobre usiądziesz przy książkach. Lampy o słabej mocy mogą zaszkodzić nam w podwójny sposób. Zmuszając nasze oczy do mrużenia, narazimy je na zmęczenie, a przy dłuższej nauce – nawet na nieodwracalne uszkodzenia. Szybciej odczujemy również senność, co z kolei przełoży się na niską efektywność podczas przyswajania wiedzy. Jeśli to możliwe, uczmy się zatem w dziennym świetle lub zainwestujmy w żarówki o wysokiej mocy.

Facebook Comments