Na uspokojenie – sposoby naturalne i farmakologiczne


Na uspokojenie - sposoby naturalne i farmakologiczne
Ciągły stres jest jednym z najszkodliwszych czynników w naszym życiu. Zdecydowanie osłabia on bowiem nie tylko kondycję psychiczną, ale również fizyczną organizmu. Wszystko to sprawia, że należy go zwalczać. Pomogą nam w tym liczne, sprawdzone metody – wykorzystujące nie tylko rozmaite leki, ale i środki naturalne.

Farmakologiczne sposoby na uspokojenie

Zaczniemy od różnego rodzaju leków, które są w stanie niezwykle skutecznie ukoić nasze nerwy, również w sytuacjach kryzysowych. Okażą się one przydatne także podczas przechodzenia nerwicy o różnym stopniu nasilenia.

Leki na uspokojenie dzielą się na dwie kategorie:

  •    na receptę – należą one do tak zwanej grupy benzodiazepinów, w której znajdują się farmaceutyki nasenne, uspokajające oraz przeciwlękowe. Można powiedzieć, iż swoim działaniem niejako naśladują dostępne w organizmie endozepiny, dzięki czemu są bardzo skuteczne i prowadzą do ustabilizowania naszej psychiki. Pamiętajmy jednak o tym, że nadmierne stosowanie może doprowadzić do uzależnienia – dlatego koniecznie musimy trzymać się zaleceń lekarza specjalisty, który nam je przepisał,
  •    ziołowe – zawierają wyłącznie składniki pochodzenia naturalnego. Może się w nich znaleźć między innymi melisa, chmiel oraz kozłek. Są dostępne bez recepty.

Naturalne sposoby na uspokojenie

Nie wszyscy mają przekonanie do środków farmakologicznych – leki na receptę mogą bowiem powodować liczne szkody, natomiast mieszanki ziół nie zawsze są skuteczne. Dlatego też warto zaznajomić się z innymi, naturalnymi metodami.

Badania pokazują, iż poprawie samopoczucia służyć może… magnez. Jak się bowiem okazuje, jego poziom ma związek z produkcją dopaminy, która określana jest jako hormon szczęścia. Jeżeli więc nasz organizm będzie cierpiał na niedobór magnezu, może to doprowadzić do apatii, senności, braku chęci do jakiejkolwiek aktywności, a także podwyższonego stresu. Wszystko to sprawia, że warto spożywać pokarm bogaty w magnez – wymienić można między innymi dynię, niektóre owoce, orzechy czy migdały.

Może okazać się to nieco wyświechtanym powiedzeniem, jednak prawdą jest, że zdrowy tryb życia sprzyja redukcji stresu. Właściwa dieta i aktywność fizyczna mogą wpłynąć na znaczną poprawę naszego samopoczucia.

Warto również zastanowić się nad źródłem niepokoju, a następnie starać się je wyeliminować, albo chociaż zmniejszyć narażenie na stres. Długotrwała ekspozycja na negatywne sytuacje jest bardzo niekorzystna dla organizmu, może powodować poważne problemy nerwicowe i inne dolegliwości, wymagające konsultacji ze specjalistą. Zastosowanie uspokajających preparatów ziołowych warto połączyć z relaksującymi kąpielami z dodatkiem aromatycznych olejków lub ziół.

Najlepszą naturalną metodą na pozbycie się nerwów jest jednak odpoczynek. Relaks przed telewizorem czy komputerem nic nam nie da – warto w ciągu dnia znaleźć czas na wyciszenie. Czy to będzie popołudniowa drzemka, medytacja, gorąca kąpiel czy chwile z książką – każdy z tych sposobów jest dobry, aby oczyścić umysł i pozbyć się stresu.

Artykuł dostarczyła apteka internetowa apo-discounter.pl

Facebook Comments