Najlepsze witaminy na chroniczne zmęczenie


Najlepsze witaminy na chroniczne zmęczenie
Chroniczne zmęczenie jest znakiem szczególnym naszych czasów. Żyjemy w biegu, a każdą wolną minutę poświęcamy na nasze aktywności zawodowe, podróż i czynności związane z domem. Jeżeli silne przemęczenie towarzyszy Ci codziennie i nawet w trakcie wieczornego odpoczynku, snu i mniej aktywnego weekendu nie jesteś w stanie się zregenerować, istnieje duże prawdopodobieństwo, że za taki stan rzeczy odpowiada nieprawidłowa dieta, a konkretnie brak ważnych witamin.

Czy często zdarza się Ci się jeść fast foody  lub wysoko przetworzoną żywność? Czy zażywasz suplementy diety zawierające najważniejsze dla organizmu witaminy? Braku witamin nie wolno bagatelizować. Ciągłe przemęczenie powoduje ogromny dyskomfort, a często prowadzi również do poważniejszych schorzeń i dolegliwości.

Zmęczenie a witaminy z grupy B

Przemęczenie organizmu, zwłaszcza psychiczne często związane jest z nieprawidłowym funkcjonowaniem mózgu i układu nerwowego, za którego pracę w dużej mierze odpowiadają witaminy z grupy B. Jeżeli objawom zmęczenia towarzyszą również problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, a aktywność intelektualna staje się dla Ciebie szczególnym źródłem dyskomfortu, prawdopodobnie niedobór tychże witamin stanowi główne źródło twojego problemu.

Tiamina, czyli witamina B1 odpowiada za prawidłową pracę naszych neuronów – jej niedobór uszkadza komórki nerwowe, co przekłada się zmęczenie psychiczne, problemy z koncentracją i pamięcią.

Podobne objawy występują również w przypadku niedoboru witaminy B3, zwanej niacyną, co odczuwamy jako ciągłe rozkojarzenie. Za naszą koncentrację odpowiada również pirydoksyna, czyli witamina B6. Bierze ona udział w produkcji serotoniny, neuroprzekaźnika zwanego hormonem szczęścia. Jej niedobór powoduje przewlekłe zmęczenie psychiczne.

Zmęczenie bardzo często ma również podłoże fizyczne i może być związane z niedoborem czerwonych krwinek. W ich produkcji również ogromną rolę odgrywają witaminy z grupy B – kwas foliowy (witamina B9) oraz kobalamina, czyli witamina B12. Zmniejszenie sił witalnych, brak energii i niską wytrzymałość to typowe objawy niedoboru obu witamin. Gdy niedobór jest poważny i przewlekły jego skutkiem bywa anemia. Dotyczy to szczególnie postaci anemii wywołanej niedoborem kobalaminy, gdy do objawów zaliczają się również trudności w oddychaniu i ogromny dyskomfort fizyczny.

Witamina C na zmęczenie

Również dobrze zmęczenie o podłożu fizycznym może być objawem niedoboru witaminy C, która odpowiada między innymi za produkcję karnityny. Ten związek jest odpowiedzialny za transportowanie tłuszczy do naszych mięśni. Jego zbyt mała ilość w organizmie wiąże się z poczuciem przemęczenia i braku energii.

Jak zwiększyć wchłanianie witamin w organizmie?

Prawidłowa dieta to nie tylko dieta bogata w witaminy, ponieważ oprócz dostarczenia naszemu organizmowi odpowiedniej ilości odpowiadających za energię i samopoczucie witamin z grupy B i witaminy C, musimy jeszcze zadbać o ich wchłanianie. Jeśli spożywasz dużo cukru i kawy, prawdopodobnie jest ono zaburzone, gdyż glukoza i kofeina obniżają zdolność naszego organizmu do przyswajania cennych witamin i mikroelementów.

Autor artykułu
Natural Pharmaceuticals dąży do bycia ekspertem na rynku suplementów diety z kwasami tłuszczowymi omega-3. Pragniemy to osiągnąć oferując najwyższej jakości zdrowe produkty.