Naturalne metody w trosce o naszą odporność


Naturalne metody w trosce o naszą odporność
Nawracające przeziębienia, grypa, gorączka. Nierówna walka z chorobotwórczymi drobnoustrojami to problem osób z obniżoną odpornością. Często po wyleczeniu jednej infekcji, zaraz pojawia się kolejna. Szybko prowadzi to jeszcze większego obniżenia odporności i osłabienia organizmu. Jak poradzić sobie z problemem?

Sezon przeziębień i grypy to okres największej próby dla naszego organizmu. Nie wszyscy radzą sobie z nią równie dobrze. Część ludzi posiada naturalną odporność, która pomaga im ustrzec się przed chorobą, u innych jest zdecydowanie gorzej. Przy słabej odporności nie trudno o infekcję, a warto pamiętać, że nawet niewielkie przeziębienie może poważnie wytrącić organizm z równowagi.

Jak uniknąć choroby?

W trosce o własne zdrowie warto jeszcze przed okresem zachorowań rozpocząć wzmacnianie odporności. W tym celu wcale nie będą potrzebne lekarstwa. Istnieje wiele naturalnych metod, które po pierwsze pomogą uporać się z chorobą, po drugie wzmocnić organizm.

Od czego warto zacząć? Najlepiej od zdrowego trybu życia. Systematyczna aktywność fizyczna oraz właściwa dieta będą największymi sprzymierzeńcami w walce o wzmocnienie odporności. Pamiętając o właściwym odżywianiu i ruchu na świeżym powietrzu, będziemy mogli liczyć na dodatkowe korzyści. Wśród nich wymienić należy poprawę kondycji oraz ogólnego stanu zdrowia, a także możliwość modelowania sylwetki i dobre samopoczucie.

Dobrym sposobem na wzmocnienie odporności jest też systematyczne hartowanie organizmu. Spacery nawet w mroźne dni, naprzemienny ciepły i zimny prysznic oraz częste wietrzenie mieszkania to przykłady zalecanych działań. Dzięki nim można przyzwyczaić organizm do zmiennych temperatur i nauczyć go szybciej reagować na chorobotwórcze bakterie.

Dieta

Zdanie, które zdarza się nam czasem słyszeć, mówiące o tym, że odporność bierze się z brzucha, to nie pusty frazes. To, co jemy, w istotny sposób wpływa na naszą odporność. Przede wszystkim warto zadbać o regularność spożywanych posiłków. W ciągu dnia powinno być ich przynajmniej 4 – 5. Zróżnicowana i bogata w witaminy dieta to najlepsze, co możemy podarować naszemu organizmowi.

Do menu warto włączać zdrowe kwasy tłuszczowe, najlepiej pochodzenia roślinnego. Tu najlepiej sprawdzi się oliwa z oliwek, olej lniany lub olej rzepakowy. Pamiętajmy również o kwasie omega-3, którego źródłem są między innymi morskie ryby, siemię lniane oraz orzechy włoskie.

Podstawą każdego posiłku powinny być warzywa. Najlepiej, jeśli będą surowe lub gotowane na parze. W zimie można zastąpić je mrożonkami. Ograniczać należy natomiast spożycie czerwonego mięsa, soli i cukru.

Niepotrzebne używki

Papierosy i alkohol negatywnie oddziałują na organizm i obniżają jego odporność. Podobnie jest z pitą w nadmiarze kawą, która wypłukuje ważne dla jego funkcjonowania mikroelementy. Stosowanie używek niszczy także witaminę A, B, C i E, których zadaniem jest zwalczanie wolnych rodników. Używki szkodzą znajdującym się w ludzkim ciele komórkom odpornościowym, przez co wpływają na upośledzenie działania systemu immunologicznego.

Stosuj witaminę C

O tym, że witamina C korzystanie wpływa na odporność naszego organizmu, wiadomo już od dawna. Fakt, że należy włączać ją do diety, nie ulega zatem wątpliwości. Najlepiej jeśli postaramy się dostarczać ją wraz z naturalnymi pokarmami. Duża ilość cytrusów, szpinak, papryka, natka pietruszki to tylko niektóre ze składników diety zawierające witaminę C w dużych ilościach.

Pamiętajmy też o wspierających nas w walce o poprawę odporności witaminie B6, E oraz A.

Zdrowy sen

Odpowiednio wyspany i zregenerowany organizm znacznie lepiej radzi sobie w styczności z drobnoustrojami. Warto zadbać o to, by sen trwał nieprzerwanie przynajmniej 6 – 8 h. Zapotrzebowanie na ilość snu zmienia się wraz z wiekiem człowieka. Często zależy też indywidualnie od każdego z nas. Jednym osobom wystarcza 6 h spokojnego snu, by w pełni zregenerować organizm, inni potrzebują go zdecydowanie więcej czasu.

Naturalne antybiotyki

Niektóre składniki diety mają działanie zbliżone do antybiotyków. Doskonale chronią organizm przed chorobą, a jeśli już zdarzy nam się zapaść na infekcję, pomagają szybciej dojść do zdrowia.

Przykładem jest tutaj czosnek, który od lat stosowany jest przy przeziębieniach i grypie. Nie jest to jednak jego jedyne działanie. Czosnek obniża też poziom cholesterolu i pomaga w walce z chorobami serca. Wspomaga prace układu pokarmowego i przeciwdziała miażdżycy. To warzywo od wieków stosowane jest jako remedium na wiele chorób.

Innym powszechnie znanym naturalnym antybiotykiem jest cebula. Podobnie jak czosnek działa bakteriobójczo, wspomaga działanie układu pokarmowego oraz obniża ciśnienie krwi. Doskonale wzmacnia odporność, a w przypadku wystąpienia choroby pomaga walczyć z bólem gardła, przeziębieniem i grypą.

Miód jest i smaczny i zdrowy. Stosowany w infekcjach działa przeciwbakteryjnie i łagodzi objawy przeziębienia. Miód wspomaga też leczenie chorób układu pokarmowego.

Czosnek, miód i cebula są najczęściej stosowanymi, ale nie jedynymi naturalnymi antybiotykami. Oprócz nich korzystny wpływ na naszą odporność będzie miał też imbir, propolis, bazylia oraz chrzan.

W trosce o odporność

Praktykując zdrowy tryb życia, włączając do diety naturalne antybiotyki i pamiętając o systematycznym ruchu na świeżym powietrzu, będziemy w stanie wzmocnić swoją odporność i zapobiec wielu chorobom. Rezygnacja z używek, zdrowa dieta i regularne posiłki to zdecydowani sprzymierzeńcy osób, którym zależy na zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Wspieranie odporności nie wymaga wyjątkowych działań, wystarczy wdrożenie w naszą codzienność zachowań, które ogólnie uznawane są za sprzyjające zdrowiu i poprawie kondycji.

Więcej informacji na temat wspierania odporności znajdziecie na stronie http://otakon.pl