Naturalne sposoby na ochronę serca oraz mózgu


Naturalne sposoby na ochronę serca oraz mózgu
Serce oraz mózg to takie organy, które stanowią swoiste centrum dowodzenia dla wszystkich innych organów. Aby serce biło mocno i długo, a mózg cieszył się sprawnością fizyczną i psychiczną, trzeba o nie we właściwy sposób dbać. Oto kilka naturalnych sposobów, aby skutecznie to zrobić.

Krążenie, czyli między sercem a mózgiem

Układ krążenia składa się z układu krwionośnego i układu limfatycznego. Na układ krwionośny składa się serce odgrywające rolę pompy oraz żyły prowadzące krew do niego i tętnice prowadzące krew od niego. W naczyniach krwionośnych krąży krew transportująca tlen i substancje odżywcze do wszystkich organów z mózgiem na czele. Na układ limfatyczny składają się z kolei naczynia włosowate i węzły chłonne odpowiadające za utrzymywanie odporności.

Cholesterol, czyli strzeżmy się miażdżycy

Właściwe krążenie zapewnia kilka czynników, między innymi mocne serce, ale również optymalny stan naczyń krwionośnych.  Ich stan zależy od tego, co jemy – i tak oto żywność nieprzetworzona sprawia, że naczynia pozostają rozszerzone, a żywność przetworzona, że w naczyniach zalegają złogi tłuszczu, efektem czego stają się zwężone. Takie schorzenie określa się mianem miażdżycy. Nie musi, ale może ono prowadzić do zawałów serca oraz udarów mózgu przez jego niedotlenienie lub wylew krwi. Miażdżyca zależy od poziomu cholesterolu stanowiącego organiczny lipid, czyli tłuszcz. Wytwarza go zarówno organizm, jak też dostarcza się go do organizmu przez produkty spożywcze. Właściwe stężenie cholesterolu we krwi wynosi:

  1. Cholesterol HDL, określany jako dobry cholesterol, powinien wynosić między 40 a 70, przy czym im wyższa wartość, tym lepsza.
  2. Cholesterol LDL, określany jako zły cholesterol, powinien wynosić do 120, przy czym im niższa wartość, tym lepsza.
  3. Cholesterol TC, określany jako cholesterol całkowity, powinien wynosić między 100 a 200, przy czym im niższa wartość tym lepsza.
  4. Stężenie trójglicerydów powinno wynosić do 120, przy czym im niższa wartość, tym lepsza.

Ziele karczocha, czerwony ryż, nasiona wiesiołka oraz dzika róża

Aby zapewnić korzystne warunki do funkcjonowania serca, naczyń krwionośnych oraz mózgu, należy uważać na cholesterol. W tym celu trzeba stosować wiele ruchu i wprowadzić właściwą dietę. Dieta powinna opierać się na warzywach, produktach pełnoziarnistych i wieloziarnistych, chudym nabiale i chudym mięsie oraz wodzie i nieprzetworzonych sokach, a unikać fast foodów, produktów bezziarnistych, tłustego nabiału i tłustego mięsa oraz alkoholu i przetworzonych soków. Ziele karczocha rzutuje na funkcjonowanie wątroby, a co za tym idzie na przemianę tłuszczów utrzymując stężenie cholesterolu w granicach normy. Czerwony ryż zawiera monakolinę K utrzymującą prawidłowy poziom tłuszczów we krwi. Nasiona wiesiołka zawierają sterole roślinne wpływające na metabolizm, czyli przemianę materii i energii, która spala między innymi zbędne tłuszcze. Dzika róża działa na zdrowie i urodę przez poprawę sprężystości, w tym sprężystości naczyń krwionośnych, efektem czego stają się one mocne.

 

GS
Materiał powstał we współpracy z AleZielonySklep.pl.