Nordic walking – sport dla każdego?


Nordic walking - sport dla każdego?
Nordic walking angażuje sporo mięśni nóg, tułowia, ramion i brzucha. To świetna forma aktywności dla wszystkich którzy chcą się poruszać, a dodatkowo zrzucić kilka kilogramów. Czy nordic walking jest bezpieczny? Czy każdy może go uprawiać? Co będzie Ci potrzebne, aby zacząć uprawiać nordic walking? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule poniżej.

Prawie każdy może chodzić na spacery, a tym samym prawie każdy może spróbować nordic walking. Jest jednak grupa ludzi, którym nie zaleca się spacerowania z „kijami”.

Kto nie powinien uprawiać nordic walking:

  • Osoby, które doświadczyły złamania, zwichnięcia lub innego silnego urazu ortopedycznego
  • Ci, którym lekarze zabronili intensywnego wysiłku fizycznego lub poruszania się
  • Osoby, które odczuwają ból po silnych urazach
  • Osoby, które mają deformacje i zwyrodnienia kręgosłupa lub nóg
  • Osoby ze zmianami zapalnymi kończyn dolnych i górnych
  • Osoby z niedokrwistością
  • Osoby z niewydolnością układu krążenia
  • Osoby z ostrymi infekcjami
  • Każdy kto ma wątpliwości co do własnego stanu zdrowia i uprawiania nordic walking – taki osoby powinny najpierw skonsultować się z lekarzem, zanim rozpoczną swoją przygodę z „kijami”

Dla kogo dedykowany jest nordic walking?

  • Osoby cierpiące na bóle reumatyczne
  • Ci ,którzy przeszli zawał serca
  • Osoby po udarze
  • Osoby, które chorują na Parkinsona
  • Każdy, kto chciałby spędzić aktywnie czas
  • Osoby, które chcą poprawić swoją sylwetkę oraz pozbyć się nadwagi
  • Osoby, które są narażone na stres
  • Osoby podatne na infekcje
  • Osoby cierpiące na bezsenność
  • Kobiety w ciąży – nordic walking to optymalna i bezpieczna forma aktywności. Użycie kijków odciąża kręgosłup i stabilizuje postawę
  • Osoby starsze
  • Osoby, które chcą skutecznie wzmocnić swoje mięśnie
  • Kobiety, które są w grupie pacjentek onkologicznych, szczególnie po operacji radykalnej lub częściowej mastektomii.
  • Osoby, które mają zaburzenia równowagi, problemy ortopedyczne . Kijki powodują lepsze rozłożenie ciężaru ciała, dzięki czemu zmniejszają nacisk na stawy

Co będzie Ci potrzebne?

Bardzo dobrej jakości kijki do nordic walking to koszt około kilkuset złotych. Oczywiście wybierając kijki należy sugerować się wzrostem, tak aby były odpowiednio dobrane. Prawidłowo dobrane kijki powinny być o 30% krótsze niż liczba określająca nasz wzrost. Ważne, aby część za którą chwytamy rękoma miała wygodny chwyt, aby ręce się nie pociły. Dobrze jest wybrać takie kijki, które będą miały również porządne zapięcie na nadgarstki – ich celem jest usprawnienie spacerów nordyckich.

Kolejną bardzo ważną kwestią jest wygodne obuwie. Skoro mamy chodzić kilka, a nawet kilkanaście kilometrów tygodniowo, to musimy zadbać o to, aby nasze nogi się nie męczyły. Koszt wygodnych, sportowych butów to przedział między 80, a 300zł. Oczywiście można kupić droższe jeśli ktoś czuje taką potrzebę.

Następna ważna część naszej garderoby, to wygodne dresy lub legginsy. Koszt dresów lub legginsów to koszt od 40 do 200 zł. Warto jednak zaopatrzyć się w co najmniej jedną parę, a najlepiej dwie, aby były na zmianę.

 

MK
Ciekawe informacje na różne tematy znajdziesz na: http://wszedziemniepelno.pl.