Odżywki dla sportowców – jakie suplementy dla początkujących?


Odżywki dla sportowców – jakie suplementy dla początkujących?

Profesjonalne odżywki to produkty często wybierane przez osoby aktywnie uprawiające sport. To polecany wybór zarówno dla zaawansowanych, jak też początkujących sportowców. Jakie preparaty są odpowiednie dla osób, które dopiero rozpoczynają swą przygodę z regularnymi treningami?

Wiele osób planujących rozpocząć systematyczne ćwiczenia na siłowni ma wiele wątpliwości i pytań dotyczących zdrowego i bezpiecznego trenowania. Część z nich dotyczy kwestii ewentualnego przyjmowania odżywek dla sportowców. Należy wiedzieć, że prawidłowo przeprowadzona suplementacja może przynieść bardzo pozytywne rezultaty.

Cel suplementacji

Wysokiej jakości odżywki dla sportowców, takie jak oferowane przez https://www.trec.pl/, pomagają organizmowi przystosować się do nowej sytuacji, jaką jest wzmożony wysiłek np. na siłowni. Właściwie dobrane suplementy sprzyjają regeneracji organizmu, a także zaspokajają znacznie zwiększone zapotrzebowanie na konkretne składniki odżywcze, zwłaszcza na białko. Ponadto przyspieszają także procesy redukcji tkanki tłuszczowej oraz rozbudowy mięśni.
Proces wspomagania się odżywkami dla sportowców powinien być przeprowadzony i zaplanowany indywidualnie. Aby przyniósł on efekt, a przy tym był bezpieczny dla zawodnika, najlepiej skonsultować tę kwestię ze specjalistami, zwłaszcza lekarzami lub dietetykami. Należy pamiętać, aby proces suplementacji dopasować odpowiednio do założonych celów oraz swoich potrzeb.

Odżywki i suplementy dla początkujących sportowców

Do najpopularniejszych i najczęściej zalecanych dla osób początkujących odżywek należą:
– BCAA – są to rozgałęzione aminokwasy, które biorą udział w spalaniu tkanki tłuszczowej. Ich podstawowym zadaniem jest hamowanie procesów rozpadu tkanki mięśniowej;
– odżywka białkowa – preparat sprawdzi się u osób zainteresowanych zwiększeniem tkanki mięśniowej. Jest też przydatny w sytuacjach, kiedy głównym celem sportowca jest spalenie tkanki tłuszczowej;
– kreatyna – działa kompleksowo, wpływając na siłę, wytrzymałość oraz wzrost masy mięśniowej;
– L-karnityna – jej stosowanie sprzyja zmniejszaniu ilości mikrouszkodzeń w mięśniach, a także ich szybszej regeneracji. Preparat przyspiesza też proces chudnięcia oraz zapobiega efektowi jo-jo;
– HMB – to suplement, który wpływa na szybsze zregenerowanie mięśni po wysiłku dzięki zmniejszeniu stopnia ich uszkodzenia. Sprawdza się szczególnie dobrze podczas pierwszych treningów, kiedy łatwo dochodzi do nadwerężania nietrenowanych wcześniej partii ciała. Sprzyja także szybszemu budowaniu masy mięśniowej. Jest również skuteczny w przypadku osób powracających do aktywności po długim okresie bezczynności sportowej.

Kiedy stosować odżywki i suplementy?

Poza doborem właściwego preparatu, ważne jest też jego spożywanie w odpowiednim czasie. Na przykład, białko w postaci odżywki powinno być dostarczone organizmowi w ciągu ok. 15 minut po zrealizowanym treningu. HMB należy natomiast przyjmować zawsze po posiłku spożytym po treningu.

Dodaj komentarz