Siłownia i jej wpływ na zdrowie


Siłownia i jej wpływ na zdrowie
Swego czasu chodzenie na siłownię kojarzyły się tylko i wyłącznie z budowaniem kulturystycznej sylwetki. Na szczęście stereotypowe postrzeganie tego typu aktywności jest już przeszłością i coraz więcej ludzi dostrzega inne jej zalety.

Zrzucanie kilogramów

Siłownie to nie tylko sztangi i atlasy. To również orbitreki, bieżnie elektryczne, rowerki stacjonarne oraz ergometry. Można tu ćwiczyć nie tylko siłę, ale i wytrzymałość. I co dla wielu osób istotne – równolegle z procesem budowy mięśni można tu również zadbać o spalanie nadmiarowych kalorii.

Jak wielkie ma to znaczenie dla zdrowia, nie trzeba nikogo przekonywać. Spalając nadmierny tłuszcz i pozbywając się nadwagi, znacząco odciąża się serce i zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu powikłań zdrowotnych. Przy okazji regularne ćwiczenia wpłyną też na zmniejszenie i ustabilizowanie Twojego ciśnienia. Generalnie im więcej będziesz mieć lat, tym bardziej Twoje ciało będzie Ci dziękować za każdy rok aktywności fizycznej.

Warto jednak zauważyć, że lepiej postawić na treningi częste, niż „rzadkie, ale długie”. A ponieważ nie zawsze masz możliwość korzystania z siłowni w dogodnych dla Ciebie godzinach, pomyśl o zorganizowaniu jej odpowiednika w domu, korzystając ze sprzętów, które możesz znaleźć w sklepie www.prosportowy.pl.

Mocniejsze kości, stawy i mięśnie

Regularne ćwiczenia wpływają nie tylko na sposób funkcjonowania serca, układu krążenia oraz układu oddechowego. Regularne dostarczanie bodźców Twoim kościom, stawom i mięśniom wpływa na ich stopniowe wzmacnianie.

Nie dzieje się to natychmiast, jednak regularne trenowanie sprawia, że kości stają się twardsze i bardziej odporne na ewentualne pęknięcia. Z kolei stawy zyskują pewną odporność na naciągnięcia. Jeśli wydaje Ci się, że przyda się to dopiero na starość – jesteś w błędzie. Biorąc pod uwagę obecny siedzący tryb życia, wiele osób bardzo wcześnie zaczyna być podatnymi na tego typu urazy.

Warto przy okazji dodać, że wzmocnienie kości jest szczególnie istotne w przypadku kobiet, u których po przejściu menopauzy, w przypadku braku regularnych ćwiczeń, może dojść do wyraźnego osłabienia kości – aktywność sportowa może zmniejszyć ten problem.

.

Facebook Comments