Skuteczne sposoby na promowanie gabinetu stomatologicznego


Skuteczne sposoby na promowanie gabinetu stomatologicznego
Współcześnie w Polsce otwieranych jest coraz więcej gabinetów stomatologicznych. Pomimo, że istnieje zapotrzebowanie na usługi dentystów, konkurencja jest duża. W innej branży w takiej sytuacji zostałyby podjęte działania reklamowe.

Polskie prawo zabrania jednak reklamowania usług medycznych w tradycyjny sposób. Nie oznacza to, że nie możemy zrobić czegoś co zwiększy zainteresowanie naszym gabinetem i przyczyni się do pomnożenia naszych dochodów. Obecnie stomatolog, który chce zarabiać powinien być nie tylko dobrym lekarzem, ale również przedsiębiorcą.

Grunt to najwyższa jakość usług

Jeżeli zależy nam, żeby prowadzony przez nas salon stomatologiczny przynosił satysfakcjonujące dochody, w pierwszej kolejności musimy zadbać o najwyższą jakość usług. Oprócz profesjonalnych zabiegów dentystycznych, należy pamiętać także o jakości pracy osób zatrudnionych na recepcji. Klient powinien być zadowolony również z pierwszego kontaktu z naszym gabinetem.

Dogodna lokalizacja salonu stomatologicznego ma znaczenie

Jeżeli nie dysponujemy własnym lokalem, będziemy musieli pomyśleć o wynajmie powierzchni pod gabinet stomatologiczny. Nie da się ukryć, że duże znaczenie ma tu lokalizacja. Zdecydowanie najkorzystniejsze jest założenie kliniki w centrum miasta lub na nowym osiedlu. Dla wygody naszych klientów koniecznie zadbajmy, żeby przed gabinetem znajdował się przestronny parking, na którym można bezpłatne zaparkować samochód.

Strona internetowa gabinetu stomatologicznego

Jeżeli nasz gabinet stomatologiczny nie posiada jeszcze własnej witryny internetowej, czas poszukać profesjonalnej firmy, która zajmie się jej budową. Współcześnie coraz więcej pacjentów szuka dentysty za pośrednictwem internetu, a strona internetowa jest wizytówką takiego miejsca. Atrakcyjna witryna może stać się reklamą gabinetu. Dobrze wykonana sprawia, że potencjalny pacjent odbiera naszą klinikę jako godną zaufania, świadczącą usługi wysokiej jakości. Osoba, która chce udać się do stomatologa będzie szukała informacji o zabiegach wykonywanych w naszym gabinecie. Postarajmy się więc, żeby były one opisane jak najbardziej szczegółowo. Ważne jest ponadto umieszczenie na stronie cennika.

Dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy copywritera, który stworzy dla nas unikalne i atrakcyjne treści. Można ponadto pomyśleć o usługach firmy pozycjonerskiej. Dzięki umiejętnemu pozycjonowaniu witryna internetowa naszej firmy będzie pojawiała się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce internetowej, co z kolei zwiększy ilość odwiedzających. Zazwyczaj duża ilość wejść na daną stronę wiąże się ze zwiększeniem liczby osób, które korzystają z naszej oferty.

Wizyta u stomatologa w pacjentach osobach budzi lęk. Klinika stomatologiczna często kojarzy się z bólem i nie jest miejscem, do którego przychodzi się chętnie. Znakomitym sposobem na oswojenie klientów z naszym gabinetem jest zamieszczenie na stronie jego zdjęć. Ponadto warto zainwestować w filmy umożliwiające wirtualną wycieczkę po naszej klinice. Duża ilość informacji, filmów i zdjęć sprawi, że pacjent odwiedzi nas chętniej, ponieważ będzie wiedział czego się spodziewać po klinice. Dla wielu osób jest to naprawdę istotne.

Bezcenne opinie pacjentów

Pomimo, że lekarz nie może promować swoich usług tradycyjnie, istnieje wiele sposobów, żeby dać się poznać swoim klientom. Warto zdawać sobie sprawę, że współcześni pacjenci przed wizytą u stomatologa czy jakiegokolwiek innego lekarza chcą dowiedzieć się o nim jak najwięcej. W sieci istnieje wiele stron, na których pacjenci piszą recenzje usług personelu medycznego. Dobrym pomysłem byłoby założenie konta na tego typu stronie. Im więcej pozytywnych, wiarygodnych opinii znajdzie się pod naszym nazwiskiem, tym większe zaufanie wzbudzimy u potencjalnych pacjentów. Dobra opinia u stomatologa jest trudna do przecenienia i z całą pewnością przyczynia się do zwiększenia dochodów. Jest to z całą pewnością jedna z bardziej skutecznych form reklamy internetowej.

Daj się poznać jako profesjonalista w swojej branży

Bardzo dobrym sposobem na wyrobienie sobie renomy jest udzielanie się na forum publicznym. Taka działalność może przybierać różne formy. Jeżeli lubisz pisać – załóż bloga, na którym będziesz opisywać tajniki swojej pracy. Bardzo obiecujące jest założenie kota na youtube i nagrywanie filmów związanych z branżą stomatologiczną. Jeżeli polubi Cię wiele osób, a Twoje filmy staną się popularne, możesz liczyć na nowych pacjentów w swojej klinice.

Stomatolog nie musi reklamować swoich usług w sposób tradycyjny. O wiele ważniejsze jest, że daje się poznać pacjentom jako profesjonalista. Dobry wizerunek często jest przepustką do prawdziwej kariery.

Zadbaj o stałych klientów

Nie warto poświęcać całej energii na pozyskiwanie nowych pacjentów naszego gabinetu stomatologicznego. Znacznie bardziej obiecujące jest zadbanie o relacje z pacjentami, których już mamy. Jeżeli zapewnimy im obsługę, na którą nie mogą liczyć w innych placówkach specjalizujących się w stomatologii, z całą pewnością będą do nas wracać. Dodatkowo polecą nasze usługi swojej rodzinie i znajomym.

Tekst przy pomocy firmy carted.pl, specjalizującej się w lokalnej promocji firm.