Superfood. Jedz i zdrowiej


Superfood. Jedz i zdrowiej
Radykalnie zmieniliśmy nasze podejście do jedzenia. Jesteśmy świadomymi konsumentami i podejmujemy świadomie decyzje: ma nam nie tylko dawać energię i dostarczać organizmowi niezbędne składniki odżywcze, ale także zachwycać smakiem i niesamowicie wyglądać. Na tym jednak możliwości spożywanych każdego dnia potraw wcale nie muszą się kończyć. Dzięki włączeniu do naszej diety superfood, czyli super jedzenia, każdy posiłek może mieć także pozytywny wpływ na nasze zdrowie. W najszerszym rozumieniu tego słowa to wszystkie nieprzetworzone produkty, które powinny stać się częścią zbilansowanej diety, w węższym – określone gatunki roślin, pozwalające nam zachować młodość i wspomóc walkę z wieloma chorobami.

Superfood – czym jest

Chociaż z tym terminem spotkaliśmy się zaledwie parę lat temu, tak naprawdę super jedzenie jest znane ludzkości od wielu, wielu wieków. W końcu to właśnie pokarm był pierwszym znanym człowiekowi środkiem leczniczym. Określone naturalne i nieprzetworzone produkty mogą mieć dobroczynny wpływ na nasze zdrowie – idea superfood polega na tym, by usystematyzować wiedzę i uzupełnić naszą dietę o te elementy, które pomogą zwalczyć określone czynniki chorobotwórcze. Ich bardzo ważną cechą jest przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym, takim jak cukrzyca, miażdżyca czy nadciśnienie tętnicze. Poza tym neutralizują także negatywny wpływ niezdrowej żywności, a o spożycie takiej wcale nietrudno, nawet jeżeli zwracamy szczególną uwagę na to, co jemy. Krótko mówiąc: superfood to zdrowie, które daje nam natura – bez żadnych pośredników w postaci konserwantów i sztucznych ulepszaczy.

Jagody Goji

To zdecydowanie najpopularniejsze superfood i wielu konsumentom ten termin kojarzy się właściwie z tymi charakterystycznymi owocami. Zajmują ważne miejsce w tradycyjnej kuchni chińskiej. Są świetnym źródłem witamin (C, witamin grupy B oraz E), zawierają wiele składników mineralnych (wapń, fosfor, selen, miedź, żelazo), a także innych związków. Dzięki temu wyróżniają się silnym działaniem przeciwutleniającym. Pozwala im to zwalczać wolne rodniki, zapobiegać rozwojowi nowotworów, polepszać wzrok oraz dogłębnie oczyszczać nasz organizm. Same jagody są dosyć drogie, ale farmaceuci zadbali o nasze portfele – dzięki ekstraktom z jagód goji możemy cieszyć się ich wszystkimi walorami bez konieczności ogłoszenia bankructwa.

Kakao

Każdy z nas kojarzy je już z dzieciństwa, pewnie powinniśmy poddać nasze wyobrażenie o nim weryfikacji. Kakaowiec zajmował ważne miejsce w diecie Indian Ameryki Południowej i był kojarzony z pokarmem bogów. Taką pozycję zawdzięczał nie tylko wyjątkowemu smakowi. Ludzie doceniali przede wszystkim wspaniałe właściwości zdrowotne tej rośliny. Oprócz licznych mikroelementów, takich jak miedź, żelazo, cynk, wapń i magnez, kakao jest także doskonałym źródłem białka i przeciwutleniaczy, poza tym zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe i fenyloetyloaminę.

Camu Camu

Jagody od wieków przedstawiały dla człowieka szczególną wartość. Camu Camu rośnie w bagnach Ameryki Południowej i kusi nie tylko smakiem, ale także zawartością witamin i składników odżywczych. To niezwykle bogate źródło Witaminy C, niacyny, fosforu, flawonoidów, ryboflawiny, wapnia i żelaza. Te niepozorne jagody mogą z powodzeniem zastąpić w naszej diecie kofeinę – Indianie wykorzystywali je w celu pobudzenia mózgu, poprawy nastroju i otrzymania dodatkowego zastrzyku energii. Jest także świetnym lekiem na przeziębienia oraz choroby skóry i oczu.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez firmę EatZone, dostawcę cateringu dietetycznego.
Facebook Comments