Zdrowe nawyki przeciwko zgadze


zgaga

Doskwiera ci zgaga? Zapewne pierwszą rzeczą, którą robisz, jest sięgnięcie po odpowiedni specyfik zwalczający dolegliwość. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyne rozwiązanie – zgadze, podobnie, jak innym nieprzyjemnym objawom ze strony przewodu pokarmowego, możesz skutecznie zapobiegać. W tym celu warto zadbać o dobre nawyki.

JEDZ CZĘSTO – ALE W MAŁYCH ILOŚCIACH

To niezbyt odkrywcza informacja, prawda? Nie każdy jednak wie, że taki sposób odżywiania się sprzyja nie tylko szczupłej sylwetce – bo to właśnie z nią jest kojarzony. Osoby, które każdego wieczora dotkliwie cierpią z powodu zgagi, zdecydowanie powinny ograniczyć przyjmowanie tłustych, ciężkich posiłków, po których ma się ochotę tylko na drzemkę.

KAWA I CIASTKO? OWSZEM – RAZ DZIENNIE

Wielu miłośników mocnej kawy i małego „co nieco” nie kojarzy ich spożywania z występującą po kilku godzinach zgagą. A jednak, jak dowodzą specjaliści, kawa w połączeniu z tłustym ciastkiem bardzo obciąża żołądek – który może się „mścić” w godzinach wieczornych.

ZGAGA I ALKOHOL?

Oczywiście! Problemy związane z dużym spożyciem alkoholu to nie tylko częsty kac i ból wątroby. Jeśli jesteś amatorem drinków albo piwa, zgaga może być wywołana właśnie „rozluźniającymi” napojami. Masz dość pieczenia w przełyku? Zadbaj o niego i zamiast drinka, wypij kefir.

ZAPOMNIJ O: „ZMIESZCZĘ SIĘ W TE SPODNIE!”

Nie przypuszczałeś, że noszenie obcisłych ubrań może wpływać na występowanie zgagi? W takim razie ta informacja może skutecznie zmniejszyć częstotliwość występowania twojego problemu. Przestań udowadniać sobie, że zmieścisz się w spodnie z liceum (albo z zeszłego roku) i kup większy rozmiar. Opcjonalnie – co będzie jeszcze większą korzyścią, schudnij kilka kilogramów.

GŁOWA DO GÓRY!

To nie jest pocieszenie, że zgaga kiedyś zniknie. Zamiast liczyć na samoistne rozwiązanie problemu, podnieś wezgłowie swojego łóżka na czas nocnego odpoczynku. Nawet, jeśli nie zmniejszy to częstotliwości palącego kłopotu, jego natężenie będzie niższe. Pamiętaj jednak, że samo napiętrzenie poduszek nie przyniesie takiego efektu – najlepszym rozwiązaniem jest włożenie pod materac klina z pianki.

STOP DYMOWI

Wielu palaczom wydaje się, że dym tytoniowy nie ma wpływu na powstawanie zgagi. To błędne przekonanie – nikotyna może powodować rozluźnienie się dolnego zwieracza przełyku, czego efektem jest właśnie pieczenie w przełyku. Zatem, jeśli zgaga bardzo ci dokucza – postaw na miętowe drażetki.
Wdrożenie wszystkich tych nowości jednocześnie może wydawać się nie lada wyzwaniem. Pamiętaj jednak, że nie musisz robić tego jednocześnie – już zwrócenie uwagi na niektóre swoje zachowania i ich zmiana może skutecznie wpłynąć na zmniejszenie częstotliwości występowanie dokuczliwego palenia w przełyku.

Facebook Comments