Zmiana nawyków żywieniowych a łuszczyca


Zmiana nawyków żywieniowych a łuszczyca
Czy dieta może pomóc w leczeniu łuszczycy? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jaki wpływ na łuszczycę mają zmiany nawyków żywieniowych. Jak poprawić swój stan zdrowia, oraz czego unikać, by go nie pogorszyć.

Łuszczyca jest przewlekłą chorobą zapalną skóry. Stosowanie przeciwzapalnej diety może pomóc w złagodzeniu objawów łuszczycy i łuszczycowego zapalenia stawów (ŁZS).

Tak jak nie istnieje jedna uniwersalna terapia, nie ma jednej diety dla łuszczyków. Jednak istnieją naukowe dowody, że wprowadzenie kilku zmian w codziennym odżywianiu, korzystnie wpływa na poprawę stanu skóry oraz mniejsza ryzyko pojawienia się chorób powiązanych z łuszczycą, jak choroby serca i cukrzyca.

Jedz ryby

Najnowsze badania pokazują, że spożywanie nawet 100g ryb w tygodniu mniejsza ryzyko pojawienia się choroby serca o 36%. Kwasy omega-3, które występują m.in. w rybach takich jak łosoś, sardynki, śledź, makrela i sardela, mogą zapobiegać pojawieniu się skutków ubocznych leków, np. stanom zapalnym nerek i wątroby.

Przyjmuj probiotyki

Wiele osób cierpiących na łuszczycę zaobserwowało poprawę stanu zdrowia dzięki przyjmowaniu probiotyków. W dodatku, podwójna dawka probiotyku – L. reuteri NCIMB 30242 – pomaga w obniżeniu poziomu cholesterolu we krwi.

Używaj olei

W kuchni używaj oliwy z oliwek i olei z orzechów zarówno do smażenia, jak i do sałatek. Olej lniany, z wiesiołka, z ogórecznika, z nasion czarnej porzeczki przyjmowany na surowo w formie kapsułki może zredukować stan zapalny.

Używaj przypraw

Kurkuma – popularna przyprawa kuchni indyjskiej – może pomóc w walce z łuszczycą skóry i łuszczycowym zapaleniem skóry. Dodawanie przypraw i ziół zmniejsza wchłanianie soli, co obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko ataku serca i udaru. Poza tym przyprawy i zioła mają właściwości przeciwutleniające, na przykład spożywanie połowy ząbka czosnku dziennie może przyczynić się do obniżenia poziomu cholesterolu.

Jedzenie w kolorach tęczy

Kolorowe warzywa i owoce zawierają witaminy i właściwości redukujące stany zapalne. Do najzdrowszych należą marchew, kabaczki, bataty, szpinak, jarmuż, brokuły, jagody, mango, truskawki i figi.

Koniec z cukrem

Nadmierne spożycie cukru przyczynia się do rozwinięcia cukrzycy typu 2 oraz chorób serca, podnosi również poziom cholesterolu. Cukier zawiera też mnóstwo kalorii, więc nie pomaga w utrzymaniu odpowiedniej wagi.

Ostrożnie z alkoholem

Pij alkohol z głową, ponieważ nadużywanie trunków alkoholowych zaostrza zmiany łuszczycowe. Osoby przyjmujące niektóre leki, jak na przykład Methotrexete, nie powinni w ogóle pić alkoholu, aby nie uszkodzić wątroby.

Spróbuj ograniczyć gluten

Gluten to białko znajdujące się w pospolitych zbożach takich jak pszenica, jęczmień i żyto. Występuje również w produktach przetworzonych, jak wędliny, sos sojowy czy sosy do sałatek. Osoby wrażliwe na gluten i cierpiące na łuszczycę mogą zaobserwować, że przejście na dietę bezglutenową złagodzi objawy łuszczycy.

www.dermacea.pl
https://www.dermacea.pl/ Lecznicze kosmetyki na bazie naturalnych składników aktywnych

Facebook Comments