Zupy – sposób na zdrowie zimą


Zupy – sposób na zdrowie zimą
Zima nie rozpieszcza pogodą. Aby zachować zdrowie, warto rozgrzewać się zupami. Dostarczą one witamin i pomogą wzmocnić odporność organizmu. Skorzystaj z tradycyjnych przepisów, a zachowasz zdrowie i dobre samopoczucie nawet podczas najmroźniejszych dni.

Aby przygotować dobrą zupę, korzystaj z możliwie najlepszych składników. Kupuj warzywa i owoce u sprawdzonych dostawców. Możesz także skorzystać z gotowych mieszanek mrożonych warzyw, które odpowiednio przygotowane i przechowywane mają sporo witamin i minerałów.

Gdzie kupować?

Wartościowe produkty możesz kupić nie tylko „u rolnika”, ale też także przez Internet – na przykład w supermarketach online takich, jak Tesco, Auchan, Piotr i Paweł czy Frisco. Opinie na temat robienia zakupów spożywczych przez Internet były do niedawna podzielone, jednak coraz częściej konsumenci skłaniają się ku tej wygodnej formie robienia sprawunków. Supermarkety online doczekały się nawet własnego rankingu [1], który w 2016 roku wygrał sklep Frisco. Opinie o Auchan oraz sklepie Piotr i Paweł także pozwalają sądzić, że warto zaufać tym sklepom.

W rankingu brano pod uwagę takie czynniki, jak jakość asortymentu (dobrze wypadł sklep Frisco), opinie o sposobie zapakowania zamówienia (tu wygrał Piotr i Paweł oraz Auchan) czy też najtańszy koszyk (tu przoduje Frisco).

Wywar – podstawa każdej zupy

Aby przyrządzić zupę, potrzebujesz wywaru z warzyw (w wersji wegetariańskiej) lub z mięsa i warzyw. Jeśli decydujesz się na tę drugą opcję, możesz ugotowane mięso pokroić i dodać do zupy tak, by była jeszcze bardziej sycąca. Wywar przygotujesz, wrzucając włoszczyznę (marchew, seler, por, pietruszka) oraz ewentualnie mięso z kością do garnka wraz z przyprawami (ziele angielskie, listek laurowy, pieprz i sól). Gotuj wszystko na wolnym ogniu aż do uzyskania aromatycznego wywaru (minimum 1,5 godziny w wersji mięsnej).

Jeśli nie masz czasu na przygotowanie bulionu, możesz użyć kostek rosołowych. Pamiętaj jednak, że wtedy zupa nie będzie tak pożywna.

Zupa ogórkowa z ziemniakami

To bardzo zdrowe danie, które ogrzeje podczas zimnych styczniowych dni. Aby ją przygotować:

  1. Do wywaru dodaj ziemniaki oraz przecier i sok z ogórków.
  2. Obierz i pokrój w kostkę ziemniaki (na 3 litry zupy zużyjesz około 6-7 średnich sztuk) oraz zetrzyj na tarce ogórki kiszone (około 5-6 sztuk).
  3. Gdy wywar będzie gotowy, wyjmij z niego warzywa i dodaj ziemniaki. Gdy już będą miękkie, do zupy dodaj starte ogórki oraz około 150 ml soku z kiszonych ogórków.
  4. 2 łyżki mąki pszennej dokładnie zmieszaj z wodą i dodaj do zupy, a na koniec zagęść wszystko śmietaną 18%. 

Zupa jarzynowa

Do tej zupy możesz dodać wszystkie swoje ulubione warzywa. Najlepiej będą się komponować: brokuł, kalafior, marchewka, ziemniak, por, fasolka szparagowa, groszek. Możesz skorzystać także z gotowych mrożonych mieszanek. Gotuj je w bulionie aż do miękkości, a następnie do gotującej się zupy dodaj zasmażkę. Aby ją przyrządzić, rozpuść łyżkę masła na małym ogniu, dodaj łyżkę mąki i kilka łyżek wody (około 1/3 szklanki).

 

Facebook Comments